Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som har unghäst... när skor ni runt om??
Svar
8
· Visningar
831
Senast: Boj
·
Hästvård På den senare tiden har min häst börjat att få massa småsår på sina bakben. Jag misstänker att han får dom i hagen. Inga bitsår eller...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: jenny82
·
E
Hästvård Hej! Jo, det är så att jag har en varblodsvalack på 12 år. Han reds nästan inte alls i somras och har varit igång igen nu i ca 3-4...
Svar
16
· Visningar
4 426
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Har precis fått hem en väldigt tunn liten treåring...som bara petar i maten men äter som väl är...
Svar
2
· Visningar
1 776
·
Foder & Strö Precis när jag hade strött ut en ny halmbal ovanpå min nyanlagda halmbädd upptäckte jag en död skogsmus ovanpå den halmbalen som låg...
Svar
14
· Visningar
1 795
·
M
Hästvård 5 dgr har gått sen jag fick hem min pålle...igår när jag mockade såg jag att en hög var lös...alltså inte de traditionella bajskulorna...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: korytko
·
K
Foder & Strö Hejsan! Mycket snack om protein nu, när mångas hövärden är som de är. Har en smäcker varmblodstravare, sto som är en relativt svårfödd...
Svar
18
· Visningar
1 725
Senast: Hannely
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av fraktur/fissur på bäcken eller höft? Min 4-åriga ardenner hittades halt i hagen för 5 veckor sedan...
Svar
12
· Visningar
7 393
Senast: Mikan
·
Hästvård Hur är det nu. När ska man ge 3e sprutan i grundvaccineringen? HUr lång tid efter den 2a är okej?
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Harvester
·
M
Foder & Strö vad betalar ni för årets skörd av hö? vad betalar ni som får fjolårets skörd? Jag betalar 1.30/kg för årets skörd. fjolårets vet...
Svar
8
· Visningar
805
Senast: thilia
·
S
Foder & Strö :bump: Tänkte bara höra med er BUKEFOLK vad ni har för erfarenhet av fodertran. Och hur mycket ni ger era hästar. Fick tipset av min...
Svar
5
· Visningar
1 390
M
Foder & Strö var hittar jag kalk till hästen? jag har letat på både börjes, lantmännen, hööks...var sjutton hittar jag det??? hon som hade honom...
Svar
6
· Visningar
1 419
Senast: pinky
·
P
Hästvård Har en häst som jag har varit på klinik med 3 gånger för hälta. Hon har blivit sprutad 2 gånger i hovleden höger fram och 1 gång i knät...
Svar
18
· Visningar
1 256
Senast: norpan
·
Hästvård Vad är typiska problem som en häst kan få när den går på tungt underlag? Vilka leder tar mest stryk? Om man jämför att rida i en tung...
Svar
15
· Visningar
3 025
Senast: 95johsv
·
K
Foder & Strö Antagligen hann mina hästar få i sej lite av det innan vi hann upptäcka det. De går på lösdrift, den ena är 1 år, den andra ett dräktigt...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Är det någon som har en aning om olika densiteter på olika foder. Ger min pålla 0,5 kg havre, 100 g betfor och 0,1kg olja. Men har ingen...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: smultroonbarn
·
8
Foder & Strö Vad kan man ge en häst som har svårt att gå upp i hull? Hon var jätte mager i sommras,men sen gav jag henne Korn & Kraaft Groov 125 och...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Inte_Ung
·
8
Foder & Strö När jag ska rida ut på min häst,ifrån stallet,så går hon så sakta. Men sen när jag ska rida hemmåt går allt så fort och hon är så...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Inte_Ung
·
S
Foder & Strö Min "foderrådgivare" tyckte jag skulle köpa Soja till min häst för att få upp proteinet lite. Detta har jag gjort nu men hur mycket Soja...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: knasan
·
Hästvård (apropå halmbäddstråden..) Hur sköter ni era *spånbäddar*? Vilken spånsort tycker ni är bäst? Hur ofta och hur mycket lägger ni in från...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka