Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård filten på era hästar: har ni märkt att hästen blir trött av att ha den på sig?? Min häst har blivit extremt trött de här dagarna...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: mysko
·
Hästvård Mitt islandssto fick (förgiftnings)fång i veckan. Halt hf på kvällen (trodde hon hade fått en smäll på det) halt runt om på morgonen och...
2
Svar
35
· Visningar
2 978
Senast: Millz
·
Hästvård Har hästar lymfkörtlar i ögonvrån? Blev lite förvånad när veterinären idag sa att det var det som syntes i min hästs ögonvrå (de var...
Svar
2
· Visningar
1 395
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·
S
Hästvård Nu har min 5-åring antagligen sparkat sig själv på insidan av benet igen. Förmodligen pga av irriterande insekter. Resultat: en fin rätt...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: md5krist
·
Hästvård En av hästarna på betet har fått väldigt varma framhovar. Eftersom hästen är av en ras som ligger i extra mycket i farozonen för fång så...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Move_Over
·
K
Hästvård Smörjer in min häst med myggmedlet MD, började som det står i instruktionerna att späda ut det ordentligt och provade på en plats, för...
Svar
7
· Visningar
1 401
Senast: krickolina74
·
T
Hästvård Jag vill veta massor..Jag ska den 25 lägga handpenning på en liten hingst islandshäst/nordis...Vill veta allt.. ex om någon har den...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 780
Hästvård Vad sjutsingen är det här i ögonvrån?! Det sitter fast, går inte att "pilla" bort med "milt våld" (inte försökt jättemycket...
Svar
16
· Visningar
3 126
Senast: psychogrrl
·
Hästvård mitt 6åriga islandssto är släppt på bete halvtid (ca 7 timmar per dygn, resten går hon i hage med ganska fattigt bete) och hon har...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Bara undrar, finns det någon plats i Sverige som det inte är hur-många-som-helst bromsar eller mygg eller knott på iår ? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
1 860
Senast: Evergreen
·
F
Hästvård Nä usch jag tror jag ska börja med kaninhoppning :crazy: Jag tyckte Missy känndes lite ojämn idag så efter passet tog jag ut för att...
2
Svar
25
· Visningar
2 573
Senast: Fladde
·
M
Hästvård Hej! Ska på vet. inrådan ge lillkillen djävulsklo och är lite osäker på doseringen. Har för mig att det är 10 - 15 g per dag (länge...
Svar
7
· Visningar
6 440
Senast: Mr_right
·
M
Hästvård Mitt sto har svullna juver.....trodde först att det kunde va juverinflammation men hon hade ingen feber... Om man drar i spenarna (typ...
Svar
5
· Visningar
1 246
S
Hästvård Har varit inne på klinik med min snart 17åriga fjordvalack 3ggr-4e gången blir nu på tisdag(varit medrytare på honom i 7år-fick köpa...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Oxxx
·
S
Hästvård Jahaja, så har man då suttit och funderat lite på det här med sol, värme och hästarna :angel: Nu är väl jag kanske lite smått...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Arwyn
·
M
Hästvård En liten undran ..... Har unghästar högre temp än vuxna hästar?? Min vuxna islänning hade mitt på dagen 37,4. När jag kollar...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Akustik
·
M
Hästvård Min medryttarhäst tappar manen. Han är en eksemhäst och har tappat hela manen nästan. I början var han sårig och såg inte så kul ut. Sen...
2
Svar
20
· Visningar
5 472
Senast: Tinen
·
M
Hästvård För tre veckor sedan åkte hästen på bete. Hon hade då vätskande mugg på alla fyra benen, värst på båda fram. Vi behandlade med Celeston...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: maskot
·
A
Hästvård Min valack har ont (ömar) mitt under sadeln (på längden) på vänster sida (ca 10 cm från ryggraden). Men det sitter djupt (ca 10 cm). Så...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: O´boy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur