Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har av min ET blivit rekommenderad ett tillskott som heter Equimun, till en häst som har drabbats av lite väl många halsinfektioner...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: via
·
C
Hästvård Vi disskuterade om eksem på hästar i stallet tidigare i dag. Islandsponnyägarna tyckte att "lite eksem inte var så farligt", medans...
2
Svar
22
· Visningar
2 106
Senast: kryptisk
·
Hästvård skriv upp foder/extra tillsatser :d som stabiliserar tarmfloran :o jag har nämligen en eksemhäst å de flesta tror just på att detta...
Svar
9
· Visningar
2 735
Senast: Geisli
·
E
Hästvård Har hört att man kan ge hästen äppelcidervinäger i maten som håller flugor borta och dessutom är bra för lederna. Någon som vet hur...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: mackan
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 169
Senast: aicha
·
S
Hästvård Vi hade en diskussion i stallet om hovar och TJÄRA och tyckte lite olika. Det är väl tjära man målar UNDER hoven för att försöka fixa...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Pentagoon
·
Hästvård Det är väl det det heter, lugnande medel som ges oralt? Hur "bra" funkar det? Dvs hur drogad blir hästen? Beror givetvis på dosering...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Fladde
·
Hästvård Funkar "broms-broms" mot bromsarna? Flugor ch sånt skit struntar jag i, men bromsarna är förj*vliga nu. Ska iväg och införskaffa...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Skrutt
·
D
Hästvård Idag när jag kom till stallet hade pållan (som nyss släppts i ny hage med nya kompisar) tre sår på benet, som efter sparkar eller bett...
Svar
9
· Visningar
1 399
Senast: Skrutt
·
M
Hästvård Vill veta allt som har med bockhov att göra; vad är det, varför får dom det, vad kan man göra åt det, vad innebär det (träning), hur...
Svar
5
· Visningar
3 127
Senast: Ämelie
·
D
Hästvård Hej! Min häst fick ett sticksår innan midsommarhelgen och veterinären var ute. Jag fick då recept på pencillin, (jag tror att det heter...
Svar
19
· Visningar
3 482
Senast: dolpina
·
Hästvård Valde att lägga min fråga här...trots att den kanske egentligen passar bäst på hästvård...men vill ha svar som är fölrelaterade...
Svar
4
· Visningar
4 059
Senast: Pisan
·
Hästvård Unghästen skoddes för 1½ vecka sen, och jag vetefan om hovis var full när han nitade eller vad det är, men idag hittade jag henne på...
Svar
13
· Visningar
1 397
Hästvård Vet ej om denna tråd ska vara här eller nån annanstans, provar här iaf. När man "tryckte" lite på spenarna på mitt förra sto, kom det ut...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Move_Over
·
Z
Hästvård Min häst har ev detta. Fått en spark förra veckan och ett litet sår med en liten svullnad var det när jag kom till stallet. Gjorde rent...
Svar
7
· Visningar
6 824
Hästvård Har nyligen bytt hovslagare då våran gamla paja ryggen och fick sluta. Men hovarna ser rent f*rj*vliga ut! Han drog av skorna (dom går...
Svar
15
· Visningar
1 287
Senast: Mirre
·
Hästvård dela med mig av min ponny´s sommar eksem, hon har tidigare år haft grovt eksem :cry: . men i år har vi behandlat henne med följande...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Move_Over
·
Hästvård Hej islandsfolket. Jag har fått veta att min häst har fått spatt som är ganska långt gången och fått rådet att ta bort honom. Nu vet jag...
Svar
15
· Visningar
1 298
T
Hästvård Hur ofta är det egentligen man ska avmaska, är lite osäker :smirk: Om ja avmaskade innan betet (11 juni), när ska ja då avmaska igen...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: pimy
·
Hästvård Min veterinär var ute idag då min lilla märr blivit sämre igen. Han menade att knäbanden (något ligament i knäna?) var uttöjda och...
Svar
6
· Visningar
2 870
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka