Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Syrrans häst har fått ett mysko sår på sidan av halsen. För en vecka sedan upptäckte vi att han hade ett 1-krone stort sår på höger...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: Rotterö
·
J
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av något som kallas för PROB? Jag vet inte själv vad det är, har bara fått i uppdrag av min mamma att...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Geisli
·
Hästvård Jag har en häst som med ganska stor sannolikhet inte kommer att hålla för normal ridning. Han har livstids karens så slakt kan han...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: mariac
·
F
Hästvård Japp för första gången på 3år har jag en häst som behöver klippas. Dom andra pållarna hade sån fjantpäls som aldrig blev lång så alla...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Ämelie
·
N
Hästvård Logiskt sett kan det väl inte vara lämpligt att hoven är ca 0.5 cm utanför skons yttre armar (på sidorna) när hästen är nyskodd? Hästen...
Svar
13
· Visningar
1 410
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Ja, jag undrar om ni har några hemmagjorda recept för insektsmedel? Tack på på förhand!! :bow:
Svar
4
· Visningar
1 896
Senast: Virran31
·
M
Hästvård Connemaravalacken har under senaste veckorna blivit så väldigt rinnig i sina ögon. Det droppar klar vätska ur dem och han är rejält...
Svar
4
· Visningar
2 549
Senast: evasarius
·
W
Hästvård Hejsan Jag köpte ett vbl valack på 12 år för ca 1 månad sen från ett ställe i skåne o vi har tagit det lungt med han då vi inte...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ridtravare
·
Hästvård Jag VET, jag är tråkig som tar upp detta vinterproblem mitt i varma juli! :o :D Men jag vill bara fråga lite. Hade hästen...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Darina
·
F
Hästvård Min femåring har små bulor som tyder på att vargtänderna är på väg. Jag vet att man på dom flesta travare tar bort dom men nu undrar jag...
Svar
13
· Visningar
1 921
Senast: cämela
·
Hästvård Söndagen den 5:e upptäckte jag att min häst tappat höger framsko. Tyvärr fick jag inte på den förräns den 7:e. När hovslagaren skulle...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: 95johsv
·
Hästvård Efter att ha varit motsträvig att lyfta frmhovarna på i ett par dagar så var hovslagaren ute och tittade på min häst i måndags. Han...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: 95johsv
·
Hästvård HAr en häst som råkade ut för en spark (insidan av bakskenan på h. bak) här för nästan en vecka sen. Då var hon rejält halt och öm i...
Svar
3
· Visningar
4 110
Senast: neferra
·
N
Hästvård Jag fattar mig kort: Idag gjorde jag en besiktning på min häst med avseende att höja försäkringen, med böjprov och longering. Det...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: neferra
·
H
Hästvård Han hade ont i ryggen! Hade ut en massör igår till han för att se om han hade ont i ryggen innan jag tar han på foder. Har han på prov...
2
Svar
21
· Visningar
1 541
Senast: Prosit
·
J
Hästvård Hej! Min häst har fått diagnosen "kissing spines" och jag undrar om det är ngn som har samma problem med sin häst och har...
2
Svar
20
· Visningar
6 753
Senast: overtyre
·
D
Hästvård Nu när hästarna går på bete och tuggar i sig lite av varje, lite blommor här och lite tistlar och så, kan det på något sett färga...
Svar
3
· Visningar
6 883
Senast: psychogrrl
·
W
Hästvård Hej Förra tisdagen bröt min häst ärtbenet i vänster framben. Har varit på Ultuna med honom och röntgat osv, men nu är han hemma igen...
Svar
6
· Visningar
1 743
Senast: Zmulan
·
C
Hästvård Märkte häromdan att min pålles svans var lite "tufsig" vid sidorna på svansroten. Kollade lite närmare på detta och såg att han kliat...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: splash
·
G
Hästvård Hur gör ni för att undvika att era hästar utsätts för damm? Hur gör ni tex för att få bra luft i stallet, hur förvarar ni foder, vad har...
Svar
11
· Visningar
2 359
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka