Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har försökt ha min gammling utan sko nu, men han är väldigt öm, så det kommer nog inte funka...... Innan jag sätter på honom skor igen...
Svar
12
· Visningar
1 210
T
Hästvård Imorgon ska jag ta itu med prinsens man :devil: Men jag vet inte riktigt om jag ska klippa eller rycka den, vad tror ni han blir...
2
Svar
27
· Visningar
1 924
Senast: Rizto
·
Hästvård Jag vill bara visa hur det kan bli med en häst. Detta är en bild på struphuvudet på min ena häst (varmblodstravare 7 år)...
Svar
8
· Visningar
3 306
Senast: beauspirit
·
P
Hästvård Hur får man bort kåda i pannluggen. Hästen har stått o kliat sig mot trädstam och vill helst inte klippa av allt...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Messy
·
Hästvård Min medryttarhäst har fått hovböld. Ägaren ringde förut och berättade detta och sa att dom inte hade tillkallat veterinär. Stallägarna...
Svar
15
· Visningar
4 053
Senast: Melli
·
Hästvård Eller är det bara människor som kan det?
Svar
3
· Visningar
753
Senast: AnnaKarinA
·
L
Hästvård Hej! är det någon som vet hur lång tid det tar efter ett lindrigt fånganfall innan det syns i hoven (breddad lamellrand)?
Svar
1
· Visningar
1 144
Senast: pimy
·
Hästvård Är det någon här som provat Aloe Vera produkter till sina hästar? Stötte på en dam en gång på en tävling som var försäljare av sådana...
2
Svar
20
· Visningar
3 799
Senast: Matiz
·
M
Hästvård ...hur gör ni för att orka och inte tappa sugen... Lillkillen är fortfarande inte helt fräsch efter diverse skador, och jag börjar...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: Centaur
·
Hästvård Efter att ha läst lite smått i trådarna här och även länge själv funderat över det här med klippning av häst och huruvida det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 108
Senast: _otursbarn_
·
N
Hästvård Uppfödaren till min travhäst körde ett provlopp med min häst förra torsdagen. Hon tog ledningen och höll sig där 1000 meter. Sen var det...
Svar
6
· Visningar
2 105
Senast: bulan
·
F
Hästvård Jag har lite frågor om just knäledsinflamation bak. Hur igentligen får dom det? Vilka är symtomen? Vad kan en längre tid med...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Tez1
·
S
Hästvård har använt fyrantel i sommar, dubbel dos första gången och ska nu avmaska igen. Ska jag använda dubbel dos igen eller bara en?
Svar
1
· Visningar
615
Hästvård För er som följt trådarna om min lilla pålla så kan jag meddela att imorgon åker hon till Trapalanda :cry: . Någon gång mellan 10-14...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: Linda_77
·
Hästvård Min nya söta lilla shetlandsponny håller på att klia sig enormt mycket inne i stallet. Han hade troligen gjort det i hagen också om där...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Toudi
·
E
Hästvård En enkelt undran: MIn förra häst hade väldigt fina och torra ben, men kunde bli smått gallig bak om han stått inne länge. Dvs mjuuuka...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Salandge
·
C
Hästvård Hej! Finns det någon här ute i landet som har någon erfarenhet av ett preparat som heter Metylsulfonylmetan? Skulle vara tacksam för...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: caspar
·
M
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av att ha skydd på hästen i hagen, ex. senskydd, strykkappor, lindor m.m. Den nya hästen i stallet går med...
2
Svar
26
· Visningar
2 587
Senast: bapro
·
S
Hästvård Hästen har blivit någorlunda bra och ska nu bygga muskler genom att tömköras. Han har kissing spines och korta muskler i bakdelen och...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: jennis
·
C
Hästvård Hej! Min häst har fått några sår på bl.a. benen och på sidan, antagligen efter något träd elller liknande i hagen, men det jag undrar är...
Svar
19
· Visningar
6 245
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024