Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan en häst som själv inte visar symptom men kan vara smittad i sin tur smitta andra hästar? eller smittar det först när sjukdomen...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: bambi82
·
T
Hästvård Har ett hbl sto som jag köpte för snart 2 år sedan. Då hade hon gått som avelssto men ändå alltid varit skodd på alla 4 utan någon...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: emindy
·
C
Hästvård undrar detta p ga har hämtat hem en vanvårdad tinker från ett ställe i närheten av mig. De som har haft hästen ser inte att hennes båda...
Svar
1
· Visningar
1 663
H
Hästvård Jag blir galen! Vad ska man göra för att de ska sluta hosta!!! Nu hostar min pålle tre-fyra ggr varje gång jag börjar trava honom.. Men...
2
Svar
33
· Visningar
2 925
Senast: Tomaten
·
A
Hästvård kan någon förklara det för mig? har ingen aning om vad som menas? MVH Anja
Svar
1
· Visningar
1 644
Hästvård Min häst började gå lite konstit i söndas och igår efter en lite promenad ringde jag vet; han haltade ganska kraftigt och hade lite...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: armada
·
R
Hästvård Min pålle fick fång nu i våras ganska så rejält.. Har dock gått ganska bra ändå nu under sommaren!(Hage med knappt nått gräs) Dessutom...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Ämelie
·
Hästvård Har letat runt på nätet en del och sökt information om inkar. På en sida som jag ramlade över fanns det en uppgift om att inkar är...
2
Svar
23
· Visningar
1 916
Senast: Bison
·
M
Hästvård Är det en dum idé att sko om hästen och besikta samma dag? Hästen brukar inte bli öm efter skoning.
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Katana
·
Hästvård Ja ni ser ju rubriken... Jag kan aldrig för mitt liv komma på att jag varit med om att inkar smittar från häst till häst, men nu är det...
Svar
4
· Visningar
5 048
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Skulle vara intressant att jämföra priser för massage m.m. Vad betalar ni för er massör, och hur länge/noggrann är behandlingen...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: domino
·
A
Hästvård Min häst får nu 5 mg Finadyne o 20 mg Ethacilin insprutat varje dag för hasledsinflammation. Hon har nu ett konstigt beteende då hon...
Svar
13
· Visningar
2 327
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård hej min islandshäst har på något konstigt sätt slått ut sin ena framtand så nu har han bara en.. är det farligt och kan han äta normalt...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Ideaal
·
Hästvård Min valack har börjat med en helknasigt beteende på sistone. När jag har ridit honom ute har han ca fyra -fem gånger varje ridtur...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Sofian
·
Hästvård skulle vilja ge min häst lite lättare massage, framför allt bak. Har letat efter bra sidor på internet, men hittar just inget, nån som...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: mag
·
E
Hästvård Min häst har fått en "bula" på halsen. För ca 1 månad sen upptäckte jag att det var en upphöjning(väldigt liten) fram på halsen. Tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: ejn
·
Hästvård Har själv aldrig haft någon häst med vargtandsproblem så jag lägger ut en fråga här. Kompisens 5-åring har varit väldigt strulig i...
Svar
2
· Visningar
858
S
Hästvård Jag har fått råd att massera min hästs rygg med arnika varje dag. Men ska jag göra det innan eller efter han arbetat?
Svar
14
· Visningar
4 962
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Idag var vi i Helsingborg med pållen. Detta var sista chansen att se om han reagerat på behandlingen sist. Annars hade dom ev. om...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Har nu haft min häst barfota sen snart 6 v tillbaka, o första 2 veckorna var han ganska ömfotad men ändå inte allra värst (han gick ju...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: maisan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10