Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått rejäla sår av sin hagkamrat (över hela kroppen, han ser riktigt misshandlad ut :cry: ). Jag sprayade utan att tänka...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: rabarber2
·
Hästvård Någon som vet hur lång tid det tar att få svar på ett hudprov som veterinären tagit? Finns det andra typer av hudsvamp än ringorm...
Svar
3
· Visningar
1 418
·
Hästvård Har den senaste veckan plockat ett tiotal fästingar på min ena häst, alla sittande på bringan. Har inte tidigare hittat så här många på...
Svar
9
· Visningar
1 915
·
S
Hästvård Frågade tidigare hur mkt man skulle låta vet hålla på med att spruta lederna etc. Va in för en kontroll den 19/7 och pållen va bättre...
Svar
6
· Visningar
962
·
L
Hästvård en av ridskolehästarna jag rider fick i början på maj konstaterat inflammation i gaffelbandsfästet, och vet ordinerade då 2-4 veckor...
Svar
4
· Visningar
743
·
A
Hästvård Min häst började efter att ha rivit ett hinder på träning gå orent, tränaren trodde att han slog sig o skulle vara bra på några dagar...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: asaah
·
Hästvård Jag har hört att det ska finnas något illaluktande att "kleta" in i mammans svans så att fölet låter bli den..... Någon som har något...
Svar
9
· Visningar
978
M
Hästvård För två månader sedan märkte vi att lill-killen (hbl. val, 5 år) inte känndes fräsch i det vänstra frambenet, men han markerade inte...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Lisis
·
Hästvård Jahaja, den slitna skon lossnade, hamnade snett under hästens hov och så trampade han upp tåkappan så att den trycktes in i den vita...
Svar
5
· Visningar
2 165
Senast: pippis mimmi
·
I
Hästvård Snälla, kan någon förklara för mig hur jag knabbar fast en glappande sko provisoriskt till hovis kommer på måndag? Ska man slå niten...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: immabelle
·
C
Hästvård Min häst gjorde illa sig i vänster fram då han snubblade till under ett ridpass då jag travade i skogen. Han haltade lite efter det men...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Nu var det alldeles för längesen jag vaccinerade min häst... Hade en vet som skulle komma ut, och han skulle höra av sig, men det gjorde...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: Messy
·
U
Hästvård idag när hästen kom in så kolla ja alla benen o dom va som vanligt..inget konstigt på nåt ben o så..sen när ja ska kratsa hovarna så...
Svar
15
· Visningar
1 817
Senast: Uddatyp
·
J
Hästvård Jag undrar om ni har någon aning om vad det är som händer min häst? Ofta när hon står i hagen och sover är det precis som om "låsningen"...
Svar
11
· Visningar
2 449
I
Hästvård Upptäckte idag att min häst har en lös framsko. Hovlagaren kommer på måndag, inbokat sedan tidigare. Har aldrig varit med om lös sko...
Svar
3
· Visningar
1 548
Senast: immabelle
·
A
Hästvård Min älskling är skadad. Han har sedan jag fick hem honom (varit på uthyrning då han inte är min egen utan bara sköthäst) haft sår i...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Aeternum
·
T
Hästvård Min häst tar ibland betydligt kortare kliv med sitt högra framben innan hon är uppvärmd. Hon gör det bara i skritt. Det finns ett...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: EmelieR
·
Hästvård Någon vänlig själ som kan förklara för mig vad det är och om det påverkar hästen på något sätt? :bow: Vad jag har förstått är att...
Svar
2
· Visningar
1 775
Senast: Just_A_Lady
·
C
Hästvård Har hittat en massa styngflugeägg på pållan. Små, gula sitter som berget på ben, boge och i manen. Hur får jag bort sk-ten?? Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Mynta2
·
D
Hästvård För ca två veckor sedan köpte jag ett underbart halvblodssto och vi har fungerat jätte bra ihop. När vi skulle besiktiga henne inför...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Darmita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10