Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård När min häst blev verkad sist sa hovslagaren att hon hade lite "vad det nu hete" i en bakhov. Det var någon form av svampinfektion som...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: Jessie81
·
T
Hästvård Jag tycker min häst känns sne i ryggen, de känns mest när man rider, man får liksom trampa rätt sadeln och man hamnar jätte lätt på...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Tomaten
·
Hästvård Min häst är öm i bogen..kan linemet lindra ömheten? OBS! min häst har varit behandlad i frambenen(ca 2 år se) så är ju möjligt att...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: CarolaLind
·
D
Hästvård jag har en häst (varmblod), som har en tunn tunn svans...precis vid svansroten så har han knappt någe hår alls men ju längrener du...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: martha
·
A
Hästvård jag var i stallet idag med en vänn, och så sa jag, känn här, vad smutsig hästen är, jag vill tvätta honom. och då.. kommer en tant fram...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
B
Hästvård Hejsan , Är ny här men hoppas verkligen någon kan komma med något råd angående mitt problem . . Min gamla travarvalack, 19 år, har...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Jag har ett problem. Har nyligen fått hem ett varmblod som tidigare varit oskodd i flera år. Då den senaste verkningen inte lyckades...
Svar
8
· Visningar
1 939
Hästvård Har för många år sedan sett någon form av "plast" sko (har för mig att den var gul men inte säker) som där var kanter upp (typ flera...
Svar
13
· Visningar
1 861
Hästvård har fått problem med sadelknutor på min madam.. eller om de nu är sådana.. på vänster sida 5 cm neranför manken blir de som små...
Svar
9
· Visningar
1 540
M
Hästvård Hästens ena bakhov har gått sönder. Det har gått ur flisor från sömmarna och neråt, så skon sitter bara i två sömmar för tillfället...
Svar
4
· Visningar
789
H
Hästvård Buke, vad vet ni om ringorm? Alla 'erfarenheter' tack =) Råd om behandling? Skötsel? Ridbarhet? Utläkning?
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: nexxa
·
Hästvård nu är 19åriga Lajen halt igen.. Lite bakgrund: i maj var vi till klinik och kollade upp en TJOCK has. hasen ultraljudades och fick...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Emmahpemma
·
Hästvård Nu är det ju så att jag är i hästköpartagen och jag undra lite hur ni iallihopa, hästägare, kände infö första hästköpet...:rolling...
2
Svar
21
· Visningar
1 925
Senast: Aliche
·
J
Hästvård Hur botar jag mugg?
Svar
16
· Visningar
1 576
Senast: Tiggertjejen
·
T
Hästvård Var ute på betet igår och kollade till Sweet boy. Fick en chock, har inte varit där på 2 veckor men hans hovar var trasiga :cry: Sen är...
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård För några år sedan gjorde jag en håranalys på min häst. Resultatet var ett resonemang kring att problem med olika yttre kroppsdelar hade...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
J
Hästvård Ponnyn fick fång i onsdags. Verkar vara lindrigt då hon endast låg när jag hittade henne och inte legat mer än normalt sen dess. Visst...
2
Svar
38
· Visningar
2 768
Hästvård Vad heter bursan som sitter vid hästens karled? Hur behandlas en inflammation i den och vad kan det bero på?
Svar
15
· Visningar
2 393
Senast: majola
·
Hästvård Min häst är någt svullen, inte mycket alls i senan strax under knät på vänster fram. Dock varm, mer på morgonen. Han markerar på rakt...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: rabarber2
·
Hästvård Är det någon här, som är bra på hästen muskler. Dvs kan de på latin och vad varje muskel används till?
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: shattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10