Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har köpt hö av samma leverantör under många år. Jag ringer på sensommaren och förbokar hö för att få förhandsbesked och senare mot...
2
Svar
21
· Visningar
2 987
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vi har våra fem st hästar på bete, nu sista veckorna så har betet börjat ta slut och hästarna har tunnat av lite. Vi köpte i förra...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej, min pålle ska åka på träningsläger och äta deras hösilage(ungefär samma ts som hö). De har tyvärr ingen analys på det så det är...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Gneggrocky
·
Foder & Strö Hej allihopa. Jag vill bara ge er som står och kliar sig i huvudet ett tips på hur ni kan få bra hovar på era hästar. För ett halv...
2 3
Svar
58
· Visningar
15 889
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej! Innan har våra hästar fått kornkross, betfor + vitaminer och mineraler. Men jag funderar på om man ska köpa Krafft i stället...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Nu har våra analyser på vårat hösilage kommit. Vill höra vad ni säger. Det är från två vallar. Konstigt nog är den äldre vallen bättre...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: bigganl
·
Foder & Strö märkt att hästen inte använder sin saltsten så mycket mera. Och som hon svettas just nu borde jag tillsätta salt i hennes mat men vad...
Svar
5
· Visningar
4 108
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Om man ska ha torrhö (rundbalar eller småbalar), hur förvarar man de för att de inte ska mögla? Jag funderar på att skaffa eget stall...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: linetta
·
Foder & Strö Min häst går ute i gräshage ca 8-19. Hagen är drygt 1 ha (två hästar) och består av vall som inte blivit omsådd på ett par år. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 012
Foder & Strö Är så förvirrad, vad ska jag ge min 3 åring för käk? :confused: Hösilaget är special analyserat, riktigt bra är det. Men ska jag ge...
Svar
15
· Visningar
2 057
Senast: tabac
·
Foder & Strö Måste stödfodra upp min 20 åring för hon RASAR i vikt :eek: Fick slänga på flugtäcke idag för skämdes för henne. Shit så hon ser ut...
Svar
15
· Visningar
3 615
Senast: Hagstadius
·
H
Foder & Strö Hej å hjälp! Har sedan 2 mån haft min första egna häst, en fullblodsvalack, han var något tunn när han kom och släpptes ut på...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Hej! Jag köpte i förrgår Shetlandsponnier. 2 unghingstar på 1år respektive 2år. Ägare innan sa att dom gick på bete + fick betfor varje...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Nu är de så att min ponny är väldigt tjock. Jag rider henne nästan vare dag, då jag inte alltid bor hos pappa. Hon får en halv dl havre...
Svar
14
· Visningar
2 958
Senast: Shadows12
·
Foder & Strö I alla år har vi haft halm som strömedel, men i år fick vi inte tag på nån fin halm. Nu är det dags att förnya en åker med vall så nu...
Svar
6
· Visningar
2 010
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Min häst har gått på bete i ca 1 månad. Hästen har inte blivit tjock o rund. Hästen var lite tunn innan han släpptes ut på betet och har...
Svar
8
· Visningar
1 534
Foder & Strö Tvingades köpa ett nytt lusernfoder igår och hittar ingen innehållsdeklaration, varken på påsen eller hemsidan. Faktum är att jag hittar...
2
Svar
30
· Visningar
4 128
Senast: arabia
·
Foder & Strö Är det nån som har den och kan rescensera lite? Är det värt att köpa den, är det mycket "nytt" och nyttigt? Eller klarar man sig lika...
Svar
3
· Visningar
1 898
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Ni som använder nät och har skodda hästar: Hur har ni hängt era nät? Jag vill ha era åsikter, tips och framför allt era lösningar och...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: Gwildr
·
Z
Foder & Strö Hej Tänkte jag skulle kolla med er som har lite äldre hästar... typ 16 år och uppåt.. vad ger ni dem för foder? Har en varmblods dam...
Svar
5
· Visningar
1 415
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix