Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Någon här som har erfarenhet av denna sadel ? Vill veta allt som går att få reda på.
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Shadowfaxe
·
Utrustning Fick för ett par år sedan en kedja och grimskaft i läder (uppvisningsgrejer alltså) från en bekant i Danmark av märket Eldorado. Nån som...
Svar
2
· Visningar
1 186
Utrustning vilka tycker ni är bäst? jag funderar på veredus pro light samt dessa bak. eller eskadron flexi soft och dessa bak. (finns felxi...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: _Peplis_
·
Utrustning Om man köper ett träns i stl cob och får med tyglar, är det cobstorlek på tyglarna också då? Eller är de i stl full? De gånger jag köpt...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: mysecretgarden
·
B
Utrustning Jag håller på och ska köpa mig en sadel, letar efter en begagnad. Jag har fått en sadel utprovad (märke, storlek), som jag nu letar...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: trassel
·
M
Utrustning Hur vid är wintecs vita bomjärn i förhållande till andra sadlar. Har prövat en som verkade ligga bra. Dock blev handduken som jag hade...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: trassel
·
U
Utrustning Det är säkert många här på Bukefalos som äger en dressyrsadel av märket Dominus/Amerigo. Jag har sökt men inte hittat den iformation...
Svar
6
· Visningar
1 615
Senast: Ultrabeat
·
C
Utrustning Jag har köpt min aldelens första väst nyss, beställt på internett av Ingdams. Jag beställde en lätt-klass väst som skulle vara bra vid...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Cani_SWE
·
A
Utrustning Vad jag har fått för mig är normal bomvidd 30, vid 31, och x-vid 32. Sen läste jag i Hööks katalogen, på stubbens sadlar att: Nu finns...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: _Dieldi_
·
Utrustning Jag har fått ett problem och vet varken ut eller in. Kamelen har växt ur sin hoppsadel, så jag behöver en ny. Helst för två månader...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Cilla
·
B
Utrustning perfect, från globus tror jag finns på hästbutiken.se och börjes. nån som har några erfarenheter?! :confused: :bump:
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: beagle
·
M
Utrustning Har nyss köpt en ponny som är väldigt känslig i munnen. Undrar om ni vet något bra bett som är jättesnällt och som man får tävla på?
Svar
2
· Visningar
702
Senast: _Dieldi_
·
C
Utrustning Jag fick med en westernsadel när jag köpte min häst, nu har hon vuxit ur den och den ska säljas. Problemet är att jag egentligen inte...
Svar
3
· Visningar
2 396
Senast: carran
·
Utrustning Att ha på natten för att hästen blir svullen i benen, vad finns det för nackdelar med det? Hästen ifråga står på ridskola och får...
Svar
17
· Visningar
1 889
Senast: BRAGO
·
Utrustning Nu har jag införskaffat mig ett sidepull. Och idag skulle det invigas. Dock tyckte jag inte att det satt som det borde. Jag tror bara...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Yrja
·
Utrustning Någon som har erfarenheter av detta? Har ju under lååång tid försökt förmå min far att köpa ett släp till mig... :angel: Och det verkar...
Svar
7
· Visningar
3 580
M
Utrustning varför ska det vara så dyrt med bra bett?? man hör om ett bett som ska vara men man vill ju inte köpa ett bara för att prova. det...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: missy
·
H
Utrustning Är det bra eller dåligt? Om man läser deras info så hittar man ju inga nackdelar, men finns det några? (De skriver ju självklart inte ut...
2
Svar
24
· Visningar
1 972
Senast: Barret
·
M
Utrustning Fick lära mig att man kan ta ullpaddar (helst gamla militärfiltar) och blöta i kallt vatten och linda på efter hästen har anträngt sig...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Muminros
·
F
Utrustning Har tänkt införskaffa en ny flugmask åt min arabkorsning, och är väldigt intresserad av "Farnam Supermask". Någon som har erfarenhet av...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: mannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025