Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Behöver byta koppjärn i min Wintecsadel, men affären här som säljer dem hade inga i rätt vidd och får inte hem på ett tag heller... Så...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: sanwan
·
Utrustning Mitt hbl har väldigt litet huvud, strl full på träns, grimmor etc får jag alltid göra extra hål, och ibland räcker inte ens det.. Och...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: pinky
·
Utrustning där sadeln ligger där den ska? Ej bomlöst eller w-sadel. Utan en "vanlig" sadel ;) titta på den här bilden så ser ni ju vart...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: tuaphua
·
E
Utrustning Vilken längd på dressyrgjord borde passa till en bred nordsvensk? Vilken längd har ni på era nordsvenskar? På den vanliga gjorden har...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Egonson
·
Utrustning Vilken skulle ni välja och varför?!?! Är ute efter en bra transport för lite pengar. Gärna begagnat! Vilken/vilka av vagnarna är "bäst"...
2
Svar
31
· Visningar
4 612
Senast: MissDiamond
·
M
Utrustning Jag håller på att leta en dressyr sadel till min nordsvensk som är ganska bred över ryggen. Jag tycker syntet sadlarna är bra för att de...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Geisli
·
A
Utrustning Är det någon som har en caprilli dressyr sadel? Jag skulle vilja veta om den är bra??mjuk, djup osv... :confused: Tack på förhand /Sandra
Svar
5
· Visningar
812
Senast: blindabelinda
·
Y
Utrustning någon här som har någon bra/dålig erfarenhet av horse power täckena? :bump:
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Huntress
·
D
Utrustning ...sen köper jag en! :D Men som sagt, de sista frågetecknen vill jag ha uträtade. Jag ska köpa en BareFoot Cheyenne till min...
Svar
14
· Visningar
1 114
Senast: skuggi
·
H
Utrustning Har någon provat den? hur är den i kvalitet och hur är den att sitta i? Sitter man "fast" i den? Vad tyckte du om sadeln?
Svar
4
· Visningar
729
Senast: skuggi
·
V
Utrustning Jag har som vegan ett litet dilemma i hästvärlden, nämligen att det är svårt att få tag på snygga träns som inte är helt eller delvis av...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 237
Senast: Sisse
·
K
Utrustning Jag undrar hur bettet ska ligga i munnen, dess placering ? Har lärt mig att bettet ska sticka ut nån centimeter på varje sida...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Koko_
·
S
Utrustning Jag fick med en foderkrubba. Det första min pålle gjorde när jag provlastade honom var att sticka ner nosen mellan bommen och krubban så...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Huntress
·
T
Utrustning Vad tycker ni om det? Har ni haft det på era hästar, och varför? Tycker ni det är snyggt?
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: Centaur
·
M
Utrustning Har hemma en jacson hoppsadel (kommer inte ihåg vad modellen heter) som jag ska prova (har inte gjort det ännu) Det är tänkt att jag ska...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: _liilla_my
·
T
Utrustning Ska beställa minst ett, antagligen två, schabrak från HJ:s. :) Det ena ska jag ha på tävling och det andra på träning. Tänkte på ett i...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: Rattfylla
·
Utrustning Vad menas med fillisstigbyglar? Är det ett märke från början, eller nån speciell konstruktion? Globus har både sneda, rostfria och i...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: trassel
·
C
Utrustning Ska rida med sidepull på min pålle. Hur funkar det? Har aldrig ridit med det tidigare, men har ridid med hackamore? Är det samma...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Cronis
·
D
Utrustning Skulle gärna vilja ha tips på bra, funktionella förbyglar! Pris max runt 500 kr. Är Horsehead från Hööks någon höjdare? Vad tycker ni...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: trassel
·
Utrustning Hej Vet att frågan varit uppe förut, har kikat men inte riktigt hittat svaren på mina frågor. Har precis fått hem en värmlandsvagn...
Svar
12
· Visningar
2 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp