Vill ha tips om fina vegan-vänliga träns.

:bow: :bow: :bow:

Då är vi precis likadana. Jag tycker vilket jag redan skrev också att allt ska tillvaratas om man nu ändå äter kött vilket jag inte gör. :)

Hittade en gammal riksdagsmotion om läder. Jag vet att vi på jobbet har något om det någonstans också - ska se om jag kan gräva fram det. Det där med krom visste jag men här står även att det innehåller konserveringsmedel p.g.a. långa transporter. Till detta används bland annat pentaklorfenol! Jag får inte ens impregnera mitt trähus med det... :eek: :crazy:
Riksdagen - läder

Om man inte tycker att djuren som produceras i kött- och biproduktsindustrin (läder ger stora pengar inom näringen) får leva bra liv och dö på ett värdigt och smärt- och ångestfritt sätt så är det naturligt att välja mat som inte har lidit.
Vad är ett bra liv och en värdig död då?
Jag anser att jag äter kött från djur som har haft ett bra liv och en värdig död, och att jag därmed också äter mat som inte har lidit.

Det är väl upp till var och en att avgöra. Själv vill jag inte äta djur jag inte har samvete till att slå ihjäl själv. Skulle ev. kunna tänka mig att köpa kött av en jägare men eftersom jag sällan kommer överens med jägare (hmhmm) så har det inte blivit så. Dricker inte heller mjölk.

Tack!! :bow:
Helt otroligt att folk ska hoppa på andra direkt :eek:. Frågan var ju angående träns som inte var tillverkade i läder.

Liknande trådar

Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att...
2
Svar
25
· Visningar
9 715
Senast: Fia-Lina
·
Utrustning Jag är sugen på och köpa ett par stövlar. Vill ha lite smakråd samt höra om era erfarenheter kring Rectilinge Tampa och Roberto Parreca...
Svar
8
· Visningar
1 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar