Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har en häst som vänder på bettet i munnen, helt oprovocerat, så att sidostyckena vänder sig utåt. Jag måste själv vända tillbaka bettet...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Ramona
·
Utrustning Funderar på att ha ett stalltäcke under ett utegångstäcke. Någon som har det? Går det bra? När man läser om detta så handlar det ju om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 846
Senast: Sofie_B
·
Utrustning Vad har era shettisar för storlek på träns? Och vad skulle ni tycka var logiskt till en shettis modell större och grövre? Han har...
Svar
3
· Visningar
838
Utrustning Vad har ni för stigbyglar? Främst ni som rider dressyr. Sugen på att testa stigbyglar med lite bredare platta då jag ofta får ont i...
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Maoam
·
Utrustning "Skimlar passar i allt" brukar man ju säga. Jovars. Eller inte. Skulle behöva stiltips på färger som kan passa H.H :p Hittills har jag...
Svar
14
· Visningar
6 892
Senast: Harbor
·
Utrustning Hittills har pållen klarat sig bra med de täcken vi har, men nu närmar vi ju oss den kallaste tiden på året och jag känner att det...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej, Ny häst innebär ju ny sadel...och nu har jag hittat en som vi båda gillar och som ligger bra på hästen, nämligen en Bates Innova...
Svar
2
· Visningar
1 954
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Vill ha tips om mjuka fina bruna sadelgjordar, dressyrmodell. Gärna breda, anatomiska med resår - heller ingen nackdel om den är med...
Svar
5
· Visningar
592
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Hästen står i ett stall där många har likadana täcken.. Hur ska man göra för att märka täckena på enklaste sätt? Gärna nått som är...
Svar
17
· Visningar
1 258
Utrustning Hej! Köpte en julklapp till mig själv, ett par Cavallo Linus Jump :) Har aldrig tidigare haft ett par ridstövlar med dragkedja bak och...
Svar
6
· Visningar
1 957
Utrustning Jag är ute efter ett "nytt" släp och funderar på ett Henra Easyline. Har endast b-kort och det jag tittar på ligger perfekt i total-...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej! Detta är en fråga till er som har eller provat PS tränsen. Jag funderar på att köpa ett. Men är det värt pengarna? Gör det någon...
2
Svar
21
· Visningar
2 608
Senast: mily
·
Utrustning Hej. Någon som har bra koll på märkning på sadlar? Har en globus ordo equester roma som jag köpt begagnad, men har gjort av med...
Svar
1
· Visningar
1 243
Senast: Spyro192
·
Utrustning På bilderna är bettet som jag har på min häst just nu. Det är storlek 11,5 men undrar om jag bör gå upp en storlek?
Svar
6
· Visningar
781
Senast: mackan
·
Utrustning Ska byta transport och funderar vad jag har att välja på och behöver lite tips. Vet ni några som uppfyller dessa krav? - Ej för ny...
Svar
9
· Visningar
2 182
Senast: Kanintant
·
Utrustning Hej! I stallet jag står i vill personalen ha grimmorna på i hagen nu på vintern. Jag måste köpa en säker lädergrimma, men vilken är...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: spinxx
·
Utrustning Hur brukar man göra när man ändrat/värmt om bommen på en sadel, och man ska skriva nya bomvidden på sadeln? Stryker man över gamla...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: fio
·
Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: Freazer
·
Utrustning Ska köpa in lite nya lädervårdsprodukter till våra selar utöver lädertvålen som jag har massor kvar utav, men räcker det med ett balsam...
Svar
3
· Visningar
3 074
Utrustning Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix