Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Kan man transportera en häst i en dubbeltransport utan mellanvägg? Risker/fördelar? Finns lag/regler kring detta? Någon som provat??? Tack!
2
Svar
27
· Visningar
3 817
Senast: wild
·
Träning Ända sedan jag började rida har jag fått höra att man kan få fram en lagom längd på sina stigläder genom att sätta fingerspetsarna där...
2
Svar
23
· Visningar
3 467
Senast: twinstar
·
F
Träning Har läst några trådar om folk som har problem med heta hästar, och många svar går ut på att ledarskapet är för dåligt. Hurdå...
2
Svar
38
· Visningar
3 084
Senast: nicken
·
Träning Min häst har lagt sig till med en otrevlig ovana i form av att han blir arg och irriterad när man ska lägga på honom täcket. Han slår...
2
Svar
33
· Visningar
3 351
Senast: Fifflan
·
S
Träning Hjälp! Jag kom på en sak i går kväll. Kan hästen bli obrydd/skänkeldöv när man vänjer den vid att stigbyglarna hänger och slänger på...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Boj
·
M
Träning Jag skulle gärna vilja ha tips för hur man får underskänkeln att bli stadigare och mer kontrollerad. Är visserligen bara nybörjare men...
Svar
8
· Visningar
4 547
Senast: Dreamer
·
B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Bia
·
F
Träning Hej! Någon som vet om det finns möjlighet att gå kurs med unghäst(ponny)? Var hittar man info om kurser mm? Min lilla C-ponny på 2½ är...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Francess
·
V
Träning Kan era hästar stå lösa i tex. stallgången? Eller går de bara iväg? Har tränat lite med Vilden och nu står han still både i stallgången...
2
Svar
35
· Visningar
1 861
Senast: cryingbabygirl
·
B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: space_cowgirl
·
S
Träning Med att sent kasterade häst (detta en shettis som blev kasterad vid 6år ålder) biter en annan häst illa i ansiktet/halsen varje dag? Min...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: arabia
·
H
Träning ...jag undrar hur man ska använda sina skänklar när man rider på volten, eller på böjt spår. Ska man trycka med ytterskänkeln så att...
Svar
15
· Visningar
5 411
Senast: Sirisiri
·
B
Träning Hej första gången jag skriver här. Idag fick jag reda på en för mig ganska upprörande sak. En 11 årig flicka fick ett varmblod av...
2
Svar
29
· Visningar
2 340
H
Träning Men tycker det är strider mot allmänt hästvett att ständigt ge hästar godis om det inte är i träningssyfte. Det är väl upp till var och...
2
Svar
31
· Visningar
2 371
Senast: Jet
·
B
Träning Fick hem ett 8 årigt shiresto i går, mamman till den 1 1/5 åriga shiren jag redan har hemma. Har även en varmblodstravare på 3 år. Allt...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: älgen
·
Träning Så fort jag ställt upp pållan i stallgången så börjas det. Tugg Tugg Gäsp, tugg tugg... o.sv. Även i boxen ibland när hon står och...
Svar
15
· Visningar
2 930
Senast: oidipus
·
L
Träning ja tycker att det är orättvist mot hästen att bara låta den få gå i padock 7 dagar i veckan,samma övningar dag ut å dag in! de rider...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Carolrita
·
B
Träning Jag vet inte vad jag ska göra. Kanske är jag bara fånig och krånglar till det. När nu hästen äntligen börjar bli bättre och ridningen...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: bengall
·
S
Träning Min häst bitar jämt i tyglarna,,,så fort vi ska gå ngnstans! Han följer mig jättefint under ledning men han vill alltid ha dom där...
2
Svar
29
· Visningar
2 021
Senast: SaraMara
·
Träning Och bara lite skryt ;) Hur är era hästar när andra hästar skyggar, busar, dummar sig osv? Hakar de på? Reagerar de alls? Kan ni vara...
2
Svar
22
· Visningar
1 736
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp