Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning av att man aldrig galopperar den när man rider?? Det är inte ofta jag galopperar min häst och gör jag det så blir det typ 50 meter och...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: MissDiamond
·
N
Träning Vad gör man med en häst som bara stressar,slår upp huvudet,studsar och far när man skall galoppera? Nu har han i och för sig blivit...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: sassabrassa
·
S
Träning Hej..Vi har ett återkommande problem min häst o jag...Hon är rädd för att halka...Det går bra när hon är ute o går osv men i trängda...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Arabizar
·
Träning pa vad som ska handa nu. For tva veckor sedan anmalde jag min granne till Djurskyddsforeningen. Jag har lange retat mig pa hans satt att...
2
Svar
21
· Visningar
2 380
Senast: Jillybean
·
Träning Jag har lagt ett förslag till ram för en FAQ här bredvid. Tyck gärna till, fyll på med mer, dissa, vadsomhelst, bara ni reagerar. Ramen...
Svar
14
· Visningar
1 129
Träning Jag känner mig djup och filosofisk såhär på fredagskvällen, och så började jag fundera på det här med NH och jag, hur det egentligen har...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: mian1
·
G
Träning Jag har gjort ett fel i dag, som jag nästan skäms för att tala om. Men så tänkte jag att det kanske kunde vara till hjälp för någon...
Svar
7
· Visningar
1 139
Träning Hjälp! Jag är en sån där människa som inte klarar av att åka karusell, eftersom jag blir så alldeles fruktansvärt yr i mössan...
2
Svar
21
· Visningar
2 342
Senast: Immer
·
Träning Jag är lite nyfiken på hur alla använder eftergiften i sin ridning. Jag har ridigt för många tränare och vissa nämner den inte, andra...
2
Svar
29
· Visningar
5 016
Senast: Enigma
·
Träning Min häst går på lösdrift i en flock på 10 hästar. Det är blandat valacker och hingstar och de flesta är ganska unga. Ledarhästen är en...
Svar
2
· Visningar
2 550
Senast: SaraMara
·
M
Träning jag har nu under en tid haft problem med mitt sto när jag ska sitta upp, när jag ställer mig på trappen så går hon undan med rumpan så...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: mystar
·
Träning Har under nästan ett halvår försökt hitta en skötare åt min häst nån/några dagar i veckan.Flera har varit ute och tittat och det har...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
Senast: nogat
·
Träning Nu är det så att jag tagit på mig en uppgift som är mig övermäktig. JAg ska nämligen visa hur man lastar en häst på ett bra och säkert...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: xet
·
G
Träning Är det så att det är många som har flytt från detta forum nu? MVH Madde
2 3
Svar
44
· Visningar
2 258
Senast: Tassetass
·
L
Träning när ja longerar mitt sto som är högst i rang så vägrar hon att gå i bland,hon ställer sig på backbenen o sparkar med frambena..!! va ska...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: Tinderpunk
·
Träning Vi har samma problem varje gång jag ska lära hästen något nytt och det har varit lika dant hela tiden. Visst har även tränare vi anlitat...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: mian1
·
K
Träning Jag har ett problem,har nyss börjat med en ny häst och än så länge håller vi bara på med markarbete.För att dra en lång historia kort...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: loosy
·
B
Träning En fundering, bara (som även dök upp i tråden "Transportera utan mellanvägg"): - Är det möjligt att transportera en häst helt lös i en...
2
Svar
31
· Visningar
3 361
Senast: Nightrider
·
F
Träning Min häst har varit med om saker som man inte alltid önskar att en häst ska vara med om. Bla annat är han väldigt nervös vid betsling och...
2
Svar
34
· Visningar
2 685
Senast: Trollsan
·
Träning Jag hyr en boxplats i ett stall och är nöjd med allt utom att själva boxen är lite mörk. Detta kommer sig av att gallren på boxen går...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp