Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Skulle vara tacksam för tips när det gäller lastnings problem. Alla trådar jag ser gäller hästar som är svåra att få IN. Men mitt...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: strumpan
·
Q
Träning Undrar var det naturliga ligger i att jaga runt hästen i en corall eller liknande för att den ska ge sig, sänka sig, tugga, vända sig...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 996
Senast: _Parelli_
·
Träning För er som läste min tråd igår och minns att jag är rätt mörbultad... Är långt ifrån frisk ännu, men har redan börjat fundera på...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: fiaskurken
·
L
Träning Hej! Ny här :) Har ett litet problem med "min" häst.... Har haft henne i 3 veckor hyr henne bara över vinterhalvåret. Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: vovicockokanon
·
Träning Jag och min kompis har haft en liten diskussion om hur vi ska lära min häst att vända utan att stoppa ner huvudet och börja äta när man...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: snofflan
·
O
Träning Det finns fyra hästar i stallet (2 ponnyer och 2 hästar) och de brukar få gå 2 och 2. Storhästarna (ett sto och en valack) är mina och...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: piggy
·
Träning Eftersom jag inte haft någon sadel som passat min häst så har jag under tre månaders tid ridit barbacka. Igår fick jag hem en bomlös...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: strumpan
·
L
Träning Nu ska vi hämta en shettis till min dotter. :love: Undrar dock över transporten. Hur skyddar man ponnyns ben vid transport? Eller...
Svar
12
· Visningar
2 158
Senast: Yellow_Dino
·
Träning Har tidigare skrivit ett inlägg om damen som inte vill stå uppbunden utan mycket hellre vill vara lös. Hon står still när hon är lös med...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: pigleton
·
P
Träning Hej! Tar snart hem min 2-åring och har börjat fundera på höstens träning. Har många olika ideér om träning, tömkörning, löshoppning...
Svar
3
· Visningar
3 232
Senast: lil-sis
·
F
Träning Hej. jag har ett problem med att alla på ridskolan inte tycker att jag ska hoppa med min Nordsvensk. Finns det något som tyder på att...
Svar
14
· Visningar
3 377
Senast: fotojohanna
·
Y
Träning Om tråden ligger fel, Flytta den. Om man har en häst och tävlar /tränar/ tycker om att rida på sommaren, kan man då ha hästen på...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Robin1
·
L
Träning Shettisen vi ska hämta måste vi göra en hage till, eller rättare sagt så finns det ju redan en hage. Men på den hagen är lägsta...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Jamtland
·
R
Träning Bara fundera lite på det här. Oftast så varierar sitsen beroende på gångarter. Jag t.ex, har oftast bäst sits i skritten medans jag ofta...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Senast: Juzzzen
·
Träning :mad: Hälsade på uppe hos mina föräldrar i helgen och på söndagen var det hopptävlingar på klubben. Eftersom större delen av min fam...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Neisti
·
K
Träning Så var det dags igen då. Vi hästägare i min trakt har sett fram emot sommaren och det härliga betet. Men vips så dyker HAN upp igen och...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
16 234
Senast: Enya
·
F
Träning Hej! Förra året när jag hyrde häst på mitt sommarland, hyrde jag en c-ponny + en shettis, shettisen skulle vara till sällskap för...
Svar
5
· Visningar
1 043
E
Träning Till saken hör att dom sista två gångerna då jag sadlat så har hästen nästan ramlat omkull. Det är inte när jag lägger på sadeln utan...
Svar
14
· Visningar
3 374
Senast: Natalyah
·
Träning Har, sedan jag började rida för ca 5år sen, alltid fått höra att jag måste tänka på att vara mjuk i handen.. Rider för en A-tränare i...
2
Svar
34
· Visningar
3 083
Senast: Qodrofenia
·
N
Träning Frågade förut om den ,men fick en enda svar.Så gör jag ett nytt försök. Rider en gammal travhäst,som vart riden då, då,av olika...
2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: Gnapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar