Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vi är sedan en tid tillbaka ägare till en ponny på 7 år. Vad vi förstått så har ponny varit riden men inte så hanterad av förra...
Svar
3
· Visningar
1 690
Senast: Sammet
·
Träning Söta lilla hästen vill ALLTID bli riden i paddocken, något hon tydligen fått för sig på senare tid. Skogen och banan ligger åt varsina...
2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: youngish
·
I
Träning Hej! Nu har jag tänkt lite... :D När man t ex ber hästen att trava så ökar man ju drivningen tills hästen börjar att trava, när den...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: imse
·
Träning Jag behöver lite hjälp, jag vill markera för "min" hästägare att jag tycker att hon ställer för stora krav och jag undrar hur jag ska...
2
Svar
31
· Visningar
2 607
Senast: Casteloro
·
Träning Måste bara få berätta... Idag när jag var ner till betet till hingsten så kunde jag inte mer än konstatera att jag älskar honom...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: AnetteJT
·
J
Träning Jag skulle vilja veta hur era hästar reagerar om de blir kvar i hagen en timme eller två, ensamma... Jag har hästen i ett litet stall...
2
Svar
38
· Visningar
4 638
Senast: alisson
·
E
Träning Vi har 2 isisar, 1 shettis å 1 vbl. Att shettisen å isisarna kan gå ute året om vet jag. Men vbl?? klarar de verkligen av det? De får ju...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: alisson
·
Träning Hoppas jag är på rätt forum.... Har fått erbjudande genom en kompis att ta hand om dennes häst (islänning) 1-3 ggr/vecka. Jag må ha...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Kilauea
·
A
Träning hej,har en hbl åring efter donnerfly - good future som idag är 154 hög,jag undrar vart ni tror hon hamnar på för slutmått sedan...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Angela
·
Träning Hur länge kan hästarna gå i samma hage utan att det krävs vindskydd?Räcker det med skog och så eller måste det finnas annat byggt...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: MaLu
·
M
Träning Nu har min hovslagare gett upp min häst. Jag förstår han då hon lutar hela sin tyngd bak på han och han har ryggproblem. Nu tänkte jag...
Svar
17
· Visningar
1 076
Senast: Shettisar
·
Träning Flickan har en B-ponny som hon rider dagligen.Hästen kommer ursprungligen från en ridskola och vi har haft henne sen i våras. I söndags...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: Fialotta
·
M
Träning ganska okunnig om sadlar,undrar därför vilken sorts sadel som egentligen är bäst och som inte "ligger på hästens framdel". tacksam för...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Yrja
·
Z
Träning Jag har lite funderingar om det här med täcke eller inte som jag hoppas någon kan hjälpa mig med! :confused: Jag har en...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: knoppan
·
Träning Jag ska snart börja hjälpa min kompis med hennes drygt 1-åriga fjordhäst. Vi ska dela på skötseln av honom, så att säga. Jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 912
Senast: Djurjouren
·
Träning Har nyligen flyttat med min man ner till Skåne,har även ganska nyligen köpt en ny häst som jag har hos svärmor. Problemen började...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Catinca
·
Z
Träning När jag skulle sätta grimman på fölet härom dagen fick hon spel och for iväg, och hur det nu gick till, så fastnade hon med nosen och...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Nafayette
·
K
Träning Har nu haft min nya foderhäst ( :love:) i snart en månad och har problem med att rida ut själv. Jag rider på banan själv, men den är...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: pewa
·
A
Träning Min häst som kräver mkt hjärnaktivitet har blivit skadad och blivit ordinerad absolut stillhet och boxvila i minst 10 dgr. Är det någon...
Svar
15
· Visningar
12 426
Senast: appelviken
·
B
Träning hur gör ni halt? en del lutar sig ju fram för att hästen ska kunna välva ryggen bättre, en del tar aldrig i tyglarna utan att skänkla...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 296
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar