Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning när ni rider ut i skogen rider ni då med era normala läder?? eller har ni kortare/ längre? hamnade i en dispyt med en tjej i stallet...
2
Svar
32
· Visningar
2 102
B
Träning Så nu var det erkänt för mig själv och för världen att jag inte klarar av min häst,det känns hemskt att säga det eftersom det är nått...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 412
Senast: Wilma
·
C
Träning Det finns olika "skolor" huruvida hästen känner sittbenen eller inte när man rider barbacka (Ja, eller i sadel t o m?). Vad tror du...
Svar
19
· Visningar
2 022
Senast: evis
·
M
Träning Hej hopp!! Har problem me en unghäst (4 år) som inte lyfter på fötterna... När man rider ut i skogen lyfter han någorlunda men INTE I...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: marielen
·
Träning Min valack har, sen en skada för fem år sen, problem med sin högra bakhas. Detta har ju resulterat i mycket jobb och slit. Men det har...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Corax
·
N
Träning kommer ett föl till mig den 15 oktober och jag har tänkt träna NH med henne och vill ha tips på lekar och övningar som är passande en...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Tee Showah
·
Y
Träning ska träna en häst i stallet (rida, sköta och ta hand om det som har med honom att göra). Det är så att han är jätterädd för hovslagaren...
Svar
6
· Visningar
838
Träning Har försökt att lasta min häst i fyra timmar idag utan att få in henne i transporten! Hon bara totalvägrar att röra sig. Med hjälp av...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 664
Senast: Nattis_83
·
J
Träning Hej! det är så att jag har läst mycket här, å sett att ni pratar mycket om nh.. är väldigt intresserad, har nämligen precis köpt en...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: judy
·
Träning Jag är på ett ypperligt humör, kvällen till ära, och känner mig hopplöst positiv efter en härlig hästdag! Så kom igen mina vänner, nu...
2
Svar
31
· Visningar
1 782
Senast: vildros
·
L
Träning :confused: Jag har en liten undran nu dårå.... Vad tycker ni Lås till stallet eller inte lås till stallet.... :o Och varför...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 887
Senast: Etoile
·
L
Träning Hej! Nu behöver jag lite hjälp. Stoet jag rider är fem år och hon förstår inte riktigt sidförande skänkel. Alltså, hon går inte undan...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: LadySara
·
L
Träning Hello! Det är så att jag har ett problem med min häst, när jag ska sitta upp vill hon inte så still, när jag väl kommer upp så bråkar...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: dalli
·
P
Träning ... är det många som säger att man ska göra. Men... HUR? När jag försöker driva med enbart sitsen så spänner jag bara rumpmusklerna...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Beppo
·
L
Träning Hej Kan ngn hjälpa mig. Min häst slår efter mig så fort jag ska gör ngt med hans bakben. Vad gör man???
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: älgen
·
D
Träning Tycker det är ganska svårt att se omhästen haltar..Alltså om den bara markerar lite på nåt ben,inte är så jättehalt.Det är ju jättesvårt...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Ciazon
·
Träning Hur mycket får man betalt när man slaktar sin häst (låt säga att den väger 500 kg) eller får man betala för att få det gjort? Inte...
Svar
16
· Visningar
3 355
Senast: Angelina
·
Träning Då mitt sto har varit konvalescent sedan i mars men skrittats efter först en skada och därefter operation har hon blivit sned. Till...
Svar
13
· Visningar
1 077
K
Träning :confused: Hejsan, jag skulle vilja ha många tips och ideér på hur jag och min häst (åttaårig kallblodstravare) ska förbättra vår...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Kribr622
·
C
Träning Hej! Häromdagen fick min häst (eng. fullblod, valack) ett raserianfall i hagen. Han blev insläppt tillsammans med en shettis (sto)...
Svar
7
· Visningar
1 820
Senast: joneya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama