Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Någon som har tips på övningar man kan göra hemma fär att stärka hästens självförtroende och förtroendet för ägaren? Ska vara saker man...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: lundborg
·
Träning Nu är Irma misspepp! Har kollat på mig själv på video och jag sitter så fruktansvärt illa, och det kan jag inte släppa, utan jag tänker...
2
Svar
30
· Visningar
2 751
Senast: Mirre
·
E
Träning Läste en tråd om sågning nedan och funderade lite till..Sågar jag eller inte? På volter: -Antingen sitter jag med händerna nere vid...
2
Svar
24
· Visningar
1 650
Senast: Mirre
·
S
Träning Nu börjar jag blir riktigt trött på det här. Jag har en halvblodsvalack på 5 år, som inte kan gå ut i skogen utan sällskap. Vi har...
Svar
11
· Visningar
858
Senast: EllPri
·
Träning Mitt relativt nyinköpta sto är inte vidare lätt att lasta. Hovarna växer fast på lämmen och när hon väl går in hinner man inte sätta för...
Svar
12
· Visningar
1 695
Senast: Nicolina_
·
Träning Hittade en bild som snart är ett år gammalt. Satt å tänkte lite och kom faktiskt fram till att han brukar hänga på ena frambenet, om det...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Sorbe
·
L
Träning Jag är en tjej som ridit största delen av mitt liv, men som är sugen på att börja rida till en travare. dels för att utmana mig själv...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: Jenny1
·
F
Träning Skall åka och titta på en 6 åring till helgen. Har ingen kunskap om 6-åringar men jag vill veta allt. Berätta allt Ni vet: Växer dom...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Panikie
·
J
Träning Hej :) Jag brukar vara och rida i ett stall med bara fjordingar...Dom är ganska tröga och så. Om man t.ex ska göra halt måste man dra...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: __joa
·
Träning Jag behöver, som rubriken säjer, hjälp... Problemet är nog inte svårlösligt, men jag behöver någon som kan tala om hur jag ska göra...
2
Svar
26
· Visningar
2 039
Träning Hej! Jag har precis släppt i hop mina ungästar en hingst ettåring och vallack tvååring i samma hage. Dom har inte gått i hop innan. 2...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: mizz
·
A
Träning Jag söker en praktikplats till kommande höst och jag är väldigt intresserad av att lära mig NH. Jag är så gott som nybörjare på NH men...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Rimfaxe
·
G
Träning Funderar lite över mej och min häst. Vi har ett speciellt förhållande. Jag älskar i alla fall henne sanslöst. Ibland kan jag bara känna...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Elisha
·
Träning När jag löslongerar min tös så brukar jag göra övergångar i skritt, trav och halt.. alltså skritt, trav, skritt trav, skritt, halt...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Tibra
·
Träning Jag är en usel ryttare. Men min häst älskar mig. Så är det faktiskt. Han bodde hos en tjej innan som var en urduktig ryttare. Har...
2
Svar
33
· Visningar
3 494
Senast: månFare
·
S
Träning någon som kan förklara hur man gör för att lära hästen ställa upp korretkt??
Svar
14
· Visningar
1 579
Träning Har ett sto som är helt underbar, men inte speciellt utbildad vilket jag/vi jobbar på mycket just nu. Hon har en underbar skritt och nu...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: *mathilda*
·
Träning Jag har "på äldre" dagar skaffat mig en foderhäst och innan dess inte ridit på x antal år. Jag känner att jag är fullkomligt oduglig...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: Nicolina_
·
T
Träning Ja nu är det nära. Om min dotter nu beslutar att lägga av o vi säljer hennes ponny p.g.a ointresse då blir jag själv i stallet. Då vi...
Svar
12
· Visningar
1 087
Senast: Luleå
·
L
Träning okej ni kasnke läst min tidigare tråd, nu är det så att jag har bestämt mig lite för att försöka få tag i honom .. denna shettis hingst...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Skreppur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25