Kan Man I Tanken KÄnna HÄstens KÄnslor

Sv: Kan Man I Tanken KÄnna HÄstens KÄnslor

Fjasut skrev:
Hästar som man inte kan bli av med i tanken ska man lyssna på. De kommer av en speciell anledning! ;) Försök nu vara så öppen och mottaglig som du bara kan, och lyssna och lär. De har så mycket klokt att lära ut, och det kan handla om egentligen vad som helst. Det behöver inte vara just hästrelaterat.

Hästars tankar kan man inte lära sig att förstå. De får man tillåtelse att förstå. Och det är stor skillnad. Var rädd om din häst, öppna dina sinnen och en helt ny värld öppnar sig. De lär inte bara ut hur man handskas med hästar, tittar man på djupet så har de oftast en helt annan uppgift åt oss. Förståelse, öppenhet, ödmjukhet är bara några exempel.

Jag tror att den som klarar av och är mogen för det får tillåtelse att komma in i hästens värld.

Det är skillnad på kunskap och förståelse!

Tack. Det här hjälpte mig med en fråga som gnagt på mig några veckor.

De här tankarna har jag också - och att läsa dem uttryckta av någon annan gör dem så mycket tydligare och liksom nya. Jag tror att det var just såna här ord jag har gått och väntat på under de här veckorna.

Vad bra att du såg min andra tråd. Jag tycker också att att känslorna är viktiga. Det stämmer med Hemplings teori mycket.

Din fråga som gnagt hos dej. Är det nåt du vill dela med dej av?

Har du läst Hempflings senaste bok Hästens själ? Det han beskriver i den är något liknande för mig fast han använder andra ord.

Jag pm:ar om frågan...

Ja har läst Dansa med hästar och Hästens själ och nu har jag beställt en till.
Det känns så naturligt och enkelt när han förklarar, och det funkar om man provar själv på hästen.

Min kompis hade en väldigt nära relation till sin arabvalack, som tyvärr nu har lämnat jordelivet. Hon kunde rida på sin häst ute i skogen utan varken sadel eller träns samt hoppa utan utrustning också.

Hon hade känt hästen sen den var föl och varit medryttare på honom sen han var 3 och sen då köpt honom ett par år senare. När hästen var kanske 8-9 år gammal så en kväll så låg min kompis i sängen och fick helt plötsligt jääättteont i magen! Instinktivt sa något inom henne att hennes häst var sjuk och inte hon...så hon åkte till stallet..och där stod hästen med akut kolik. Hade inte hon kommit så hade hästen inte klarat sig den gången.

Så visst funkar det för vissa...

Jag tror absolut att om man är tillräckligt öppen om "mottaglig" så kan man "känna" djurens tankar. Men jag tror att det finns många som bluffar också,..

Har själv varit med om "skumma" saker...
En gång när jag satt i soffan och myste med min katt kände jag en plötslig smärta i min högra hand. Jag kunde inte fatta vad det var! Strax efter såg jag att katten var blodig på sin högra framtass! Han hade skadat síg, och jag blev väldigt fundersam - var det slumpen, eller varför kände jag smärtan i min högra hand?

Har du läst nån bok av Ingela Lantz-Westermark? Det är nog något för dig. Du skulle känna igen mycket.

Jag har läst I hästars tjänst, och den var riktigt bra!
Jag tror att jag måste läsa om den igen då jag inte kommer ihåg allt som stod.

Lite förvirrad... :)

Kan man känna hästens känslor? Ja. Det har jag gjort i många år. Inte i tanken utan mer som en egen känsla, men på något sätt annorlunda. Jag vet inte om det är den typen av emotionella signaler som man kallar ESP, men kanske.

Om det var din häst du kände, eller dig själv, kan jag inte svara på. Däremot ska man lita på sina känslor och försöka lyssna på dem. Jag har sätt det som något naturligt. Intuition. Såklart jag vet när min hund är törstig eller när hästen vill kissa. Men det var en häst som visade att det fanns mer bakom det än bara erfarenhet. Medan man drömmer om sånt som verkar omöjligt, är man redan mitt i det utan att veta om det. Man tar saker för givet. Jag tror att de flesta använder detta sätt att kommunicera ofta, utan att veta om det.

Jag tror också att det är många som gör det utan att veta om det. Sen tittar hästen väldigt mycket på kroppsspråket, tror jag.

ABSOLUT!!! :love:

Säkert som att det blir kalle anka på julafton!

Ja har oxå ett speciellt förhållande till mitt sto, vi kan diskutera saker
lixom, svårt o förklara utan o låta knäpp..

Men absolut!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 258
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka