S
Stolermeyer
Sv: Kan Man I Tanken KÄnna HÄstens KÄnslor
Tack. Det här hjälpte mig med en fråga som gnagt på mig några veckor.
De här tankarna har jag också - och att läsa dem uttryckta av någon annan gör dem så mycket tydligare och liksom nya. Jag tror att det var just såna här ord jag har gått och väntat på under de här veckorna.
Fjasut skrev:Hästar som man inte kan bli av med i tanken ska man lyssna på. De kommer av en speciell anledning! Försök nu vara så öppen och mottaglig som du bara kan, och lyssna och lär. De har så mycket klokt att lära ut, och det kan handla om egentligen vad som helst. Det behöver inte vara just hästrelaterat.
Hästars tankar kan man inte lära sig att förstå. De får man tillåtelse att förstå. Och det är stor skillnad. Var rädd om din häst, öppna dina sinnen och en helt ny värld öppnar sig. De lär inte bara ut hur man handskas med hästar, tittar man på djupet så har de oftast en helt annan uppgift åt oss. Förståelse, öppenhet, ödmjukhet är bara några exempel.
Jag tror att den som klarar av och är mogen för det får tillåtelse att komma in i hästens värld.
Det är skillnad på kunskap och förståelse!
Tack. Det här hjälpte mig med en fråga som gnagt på mig några veckor.
De här tankarna har jag också - och att läsa dem uttryckta av någon annan gör dem så mycket tydligare och liksom nya. Jag tror att det var just såna här ord jag har gått och väntat på under de här veckorna.