Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning jag hästen om jag står upp, tillbakalutad när jag rider i ganska brant nerförsbacke? gör jag rätt eller fel? är det bättre att sitta ner...
Svar
4
· Visningar
823
Träning Jag är varmblod-ägare vi har 3 startklara travare,(amatörtränare)nu så är en av dom 9 år och vi har beslutat att han (marshall)ska få...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: marshall
·
S
Träning Min häst har lite svårt att gå rakt, han vill som slingra sig åt alla håll och kanter. Trycker jag då med en skänkel emot så slingrar...
Svar
15
· Visningar
1 623
Senast: mackan
·
Träning Jag har köpt en till häst på 1 år (hingst) som till hösten ska stå tillsammans med 2 14 åriga kallblodstravarvalacker. Den ena är...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Rie
·
  • Låst
Träning Hästarna går ute nu dygnet runt men får krafft i hagen på morogn. Funkar bra, dem har sina platser och håller sig där, oftast:D...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: giffan
·
M
Träning Har just nu funderaingar kring mitt 8-åriga halvblodssto. Hon är snäll mot andra hästar sparkas och bits inte, nafsar på sin höjd för...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: axel
·
M
Träning :idea: Jag rider mest ensam och undrar om det finns någon som vet ev ridgrupper som gör okomplicerade ridturer över några dagar el...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: riffan
·
I
Träning Var ut i hagen och skulle kolla på hästen som åt hö. Kände efter på bakhovarna om den var varm och då kände jag att mulen noppade i...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 339
Senast: Tappsveden
·
P
Träning Jag tog upp ridningen för drygt ett halvår sedan. Som barn gick jag på ridskola under 5-6 år och red både ponny och senare stor häst...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Pirat
·
F
Träning Jag rider en new forestvalack som heter Lizard. Han är 8 år & tränad mycket i western. Jag rider klassiskt med honom & hoppar...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Fanny
·
Träning hej! jag har en traviskille som ibland kan vara svår att fånga i hagen. vissa dagar går det hur bra som helst, men ibland får han...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Netted
·
Träning Hur "hårt" kan ett dräktigt sto ridas? Är det nån fara för ett dräktigt sto att fritidsridas i alla gångarter och även hoppas lite lätt...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Görel
·
A
Träning Jag rider just nu en väldigt mysig Fellponnykorsning som är 10 år, han har varit ridskolehäst i större delen av sitt liv och är en aning...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: jiennie
·
Träning Var idag o kollade på en lektion som hölls av den tränare jag verkligen hoppas på ska ta sig an mig o börja träna hästen o mig. Jag blev...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: pinky
·
Träning jag ha problem med min 5 åring när vi ska göra framdelsvändning ..!!! han gå inte undan för innerskänklen!!!!:confused: jag ha...
Svar
9
· Visningar
2 313
Senast: Lena_B
·
Träning Håller på att sätta ihop ett bra träningsschema för pålle nu för sommaren. Målet är främst muskler och kondition. Vad tycker ni om det...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Bison
·
M
Träning Hej, hur skulle ni göra om eran häst drog sönder grimmskaft efter grimmskaft när den är uppbunden. Ibland står min häst lungt och fint...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 372
Senast: My Beauty
·
L
Träning Hej! Jag red förut en newforestponny som är 21 år nu. Men nu har han bara gått i hagen sen i (tror jag) januari (i år). Är det försent...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: skreien
·
E
Träning Jag ska sätta igång mitt fullblodsto efter en kotledsinflammation i början av juli. Då har hon vilat i två månader. Hade tänkt mig...
Svar
12
· Visningar
1 035
P
Träning HjÄlp Kan någon hjälpa mig? min häst är väldigt envis, när man är ute och rider så kan han bara ställa sig och vägar gå, någon som har...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 432
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar