Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning :bump: :bump: :bump: Då har det äntligen hänt!!! Min häst gick in i transporten som en ljus! Var ute till en kurs i lördags, och...
2
Svar
33
· Visningar
2 148
Senast: 95johsv
·
C
Träning Jag undrar om det är någon som har gått, tänkt gå, vet någon unghästkurs? Jag har en ett åring och har hört om att vissa föreningar...
Svar
2
· Visningar
800
E
Träning hej jag rider ett kallblod som jag håller på att bygga upp musklerna på hon börjar bli väldigt fin nu:) hon har aldrig hoppat har ni...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Uma
·
Träning Hejsan! Vi har en liten söt arabtjej i vårat stall :love: . Hon rids av sin ägare och en annan tjej med erfarenhet, då hästen är lite...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
B
Träning Har en häst som är rädd för i stort sett allting känns det som ibland. har som mål att kunna vara med på någon mindre tävling någon...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Bärin
·
S
Träning Brukar ni använda hönät? Hösegel? Andra grejer? Eller föredrar ni att inte ge hästen mat under resa? Min pålle blir snabbt rastlös vid...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: Mynta2
·
Träning Till och från har det diskuterats mycket i "vårt" förra stall om det här med att berömma en häst. Själv tycker jag att det är väligt...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: nexxa
·
J
Träning Jag har en häst på 172cm och 600 kg.. Han är jätte fin :love: men STOR :smirk: . Jag är ca 166cm och vägen 50 kg. Rambo är jätte pigg...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: Totola
·
Träning Jag har tyckt att NH är intressant men aldrig gjort slag i saken att utöva det. Nu har jag fått en fölunge som jag i framtiden skulle...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: hello.kitty
·
P
Träning Är det ok med en sadelvan och löshoppad 04:a ? :confused:
2
Svar
35
· Visningar
2 656
Senast: turbofling
·
H
Träning Hm.. Säg nått bra man kan göra med hästen när man tränar nh ? kan ganska mkt, rida i grimma å grimskaft osv. osv. tacksam för alla...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: tessisen
·
M
Träning Känner att jag vill ha lite feedback och hjälp med pållen och våra uppsittningar. Fungerar som medryttare/inridare av en nyss fyllda...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Totola
·
M
Träning Den här tråden är bara för er som kan tänka er att tro på en djurkommunikatörs hälsning från er häst. Jag vill inte ha en massa...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Mariell
·
Träning ..ja, så gör min lilla dam nu som varit svårlastad innan men nu är problemet inte att få henne att gå på för det gör hon lätt. Utan nu...
2
Svar
37
· Visningar
2 476
Senast: Veronika
·
Träning *suck* Stod precis och såg ytterligare ex på folk som saknar hästkunskap vid lastning. :mad: Hästen ifråga stegade upp på rampen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 824
Träning Lite spinoff på Horsemanship på en kafferast.... Jag letar just nu efter en bra introduktionskurs till NH, en eller två dagar, för min...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: LIA
·
M
Träning arabkorsning. sto född 1996. ridskoleponny sedan 1,5 år tillbaka. jag har skött den här hästen i ungefär ett år & rider henne 2 dagar i...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: miniliten.
·
V
Träning Jag har nyligen börjat sköta om en minishettis på 84cm.. Som ni förstår går hon ju inte att rida.. Men vad kan man då göra för att bygga...
Svar
11
· Visningar
1 083
M
Träning Jag har en treårig nordsvensk hingst som jag tänkte släppa på bete med några vallacker. Problemet är att på adra sidan väger går det...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: burton
·
C
Träning Jag har ett litet problem med min gamla hingst, 21 år, fbltyp. För några dagar sen så fick han en artär i frambenet , ovanför knät...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama