Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning ... vad betyder det för dig? Vill minnas att Dadde skriver i sin hemsidans bok att hästen ska älska din hand men ha respekt för den i...
2
Svar
20
· Visningar
1 723
Senast: evis
·
Träning Nu har ju hästarna gått ute dygnet runt, i sommarhage på dan och vanliga hagen under natten (Började dock gå i sommarhagen helt from...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: saen
·
L
Träning Hur bestraffar man en häst som bits och hugger på rätt sätt????
2
Svar
33
· Visningar
11 601
Senast: Smulu
·
S
Träning Jag rider en ridtravare som gått msv dressyr. Han är asgo, men tyvärr så funkar det inte så bra när jag är ute och rider. Det går hur...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Tuvalisan
·
Träning använda inspänningstyglar som ej är elastiska (klart man kan men jag vill ha era åsikter :idea: ) när man longerar? det jag menar är...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Maxmax
·
B
Träning I "vårt" lilla stall finns det två boxar, vilka inte uppfyller exakta krav på storlek men som ändå funkar för vår C-ponny och...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: Jempa
·
Träning Är det någon som äger en hingst som inte har eget stall och uppfödning? Har funderat en hel del på att köpa unghäst till hösten och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 174
Senast: annkristina
·
E
Träning Läste igenom tråden nedan men tyckte inte att den gav de svar efter dom förutsättningar jag å pållan har just nu och därför startar jag...
2
Svar
29
· Visningar
1 830
Senast: Express_Pearl
·
Ridning OK, här kommer en tråd som en följd av en diskussion som ett gäng ryttare hade härom helgen. Tyvärr lite svårplacerad, men jag lägger...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Lorpan
·
I
Träning Vad gör man om sin häst vägrar gå? :mad: i dag när jag var ute och red så var han ganska pig och lite små fjantig och sen helt...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: superbusan
·
Träning Vilka här för dagbok/träningsdagbok för hästen/arna? Vad skriver ni i den och hur noggranna är ni? Själv försöker jag orka skriva...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: kicki71
·
C
Träning Kan ni, utifrån en bild, se vad denna häst behöver musklas upp? Bad behöver den för ridning, och träning? Jag vet ju hur han är, och...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Cronis
·
L
Träning Jag har en fråga till er som har erfarenhet av inridning av unghästar! det är så att jag känner till en arabhingst på 4 år, i februari...
Svar
15
· Visningar
2 558
Senast: summer san
·
E
Träning Jag har min egen filosofi VARFÖR detta är som det är... Nu vill jag höra er version av hur ni tror/vet det är... En 15 årig valack...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: equitouch
·
Ridning Vad ska ni göra för något kul hästigt i sommar? Tänkte det kunde vara kul med en tråd om det för att få tips, eller kunna stämma träff...
2
Svar
29
· Visningar
2 514
Senast: sante
·
L
Träning Ja, jag tror verkligen inte att det är långt kvar till psyket för mig nu :crazy: det är sånna här tillfällen jag önskar att jag hade...
Svar
17
· Visningar
2 053
Senast: lill_flesky
·
Träning har just fått hem min nya häst, jag har haft henne en vecka nu och allt har gått som på räls (smekmånad) nu börjar allvaret och hon...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Malle Palle
·
Träning bästa tipsen på hur man lyckas med "bråkia bakben vid hovlyft" (haha roligt utryck!) han vill inte vara med alls på det..slår en ko...
Svar
15
· Visningar
1 336
Senast: Ideaal
·
Träning Ni som föder upp små ponnyer, typ shettisar och liknande, hur gör ni när ni ska rida in dom? Har ni något duktigt barn som kan hjälpa...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: dominic
·
M
Träning [IMG] :mad: finns det någon som har tagit hand om en slagen/misskött häst? hur illa var det, gick det bra. jag har själv tagit hand...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama