Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har tre hästar, varav 2 stycken minishettisar, den tredje är mer ridvänlig :D modell för min del. Från början skulle jag "bara" ha...
2
Svar
27
· Visningar
2 464
Senast: taccotad
·
M
Träning Hejsan! Håller på att leta ny häst...då min nuvarande troligtvis kommer att tas bort. Vill vara ute i god tid så jag hinner titta på så...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Move_Over
·
D
Träning Satt och såg på några som tränade dressyr och dom hade klara svårigheter att få hästarna att gå i form. Dom sågade en del men tydligen...
2
Svar
34
· Visningar
2 673
Senast: dragonlady
·
S
Ridning Jag har sökt lite bland trådarna, men hittade inget. En länk till hemsida som informerar om akademiskt/barock där man kan söka tränare...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: seejii
·
L
Träning Hej alla kloka Jag är ny på Buke,och nygammal på häst.Jag har just tagit upp hästeriet igen,och är vansinnigt intresserad av NH.Nu till...
2
Svar
30
· Visningar
2 000
Senast: Dreamer
·
I
Träning Hej! Har äran att sköta om ett sto+föl :love: 4 ggr i veckan, fölet är ca1 vecka gammalt och mamman är väldigt vaksam när man närmar...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: miamiamia
·
Träning Som många här säkert vet har jag en kbl travare som sticker vid ridning. Han har nu blivit lite bättre och kan nu alla fall stå still...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: Mirre
·
F
Träning Har ett hingst föl på 6 månader som är TOTALT OMÖJLIGT! Han går inte överhuvud taget att hantera har försökt hur länge som hälst! Han...
2
Svar
30
· Visningar
3 566
Senast: yes
·
A
Träning kom till stallet igår för att ta hand om min sommar häst, han hade två lösa bakskor. de var itne så lösa så att man kunde dra av dem...
Svar
7
· Visningar
4 460
Senast: älgen
·
J
Ridning Varför använder man kandar? (varför bytar man "upp" sig från vanligt tränsbett till kandar eller liknande bett) När är man redo att...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: Totola
·
A
Ridning Nu har jag letat bland länkar och andra trådar men jag lyckas inte hitta vad jag söker. Hoppas ni kan svara... jag är jätte intresserad...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Mirre
·
Träning Har ni några tips om hur man kna få en häst mindre huvudskygg? :confused: mvh Isabelle skötare på en väldigt huvudskygg häst. :smirk:
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Rubinen
·
D
Träning Jag har precis påbörjat igångsättning av en 22-årig fjordkorsning. Jag och ägaren är överens om att jag ska skritta på långa tyglar i...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Totola
·
J
Träning Har ni några bra idéer på lager? Min häst har alltid varit lat av naturen men tidigare ägare har hållit honom i "herrans tukt och...
2
Svar
28
· Visningar
3 407
Senast: __Stilett__
·
H
Träning HUR lär man en häst att rygga?
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Morotsbiten
·
Träning Har hört olika om vilken sida i transporten hästen ska stå på. Båda har argument och här står jag och har ingen aning om hur man ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 313
Senast: Labero
·
N
Träning Jag velade lite först. Ska jag eller ska jag inte lägga in ytterligare en "svårlastad häst-tråd"? Men varje häst har ju sina egna...
2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: fnillson
·
Träning Nej, jag tänker naturligtvis inte göra det. En häst i min närhet hade för ett år sedan en fint musklad, välformad rygg. Idag när jag...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Akustik
·
K
Träning Hej svejs i sommarvärmen! Min dotter (10, snart 11) skulle behöva lära sig hoppa. Hon har tidigare gått på ridskola, men eftersom vi...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 940
Senast: Arwyn
·
Träning jag har en häst som har ståt ganska så långe pga av att ingen har haft tid med den. ja har även flera att ta hand om. men eftersom min...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Mjola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka