Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Ena hunden har troligtvis noskvalster och vi fick utskrivet advocate att behandla med. Vi har nu gett det men jag tycker bipacksedeln...
Svar
9
· Visningar
3 909
Senast: Grana
·
Övr. Hund Nu är jag och hunden hemma från Turkiet, där vi spenderade 6 veckor. och alla ni som sa det var plågsamt för hunden osv... Träffade...
Svar
12
· Visningar
2 238
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Imorgon åker vi på en några dagars tripp till Mellbystrand. Vädret ser uta att bli bra i helgen och det kommer troligtvis bli en sväng...
Svar
7
· Visningar
13 874
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 651
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Undrar vad ni har för tips angående att upptäcka/förhindra fästingar? Vi bor ju i norrland och jag hade aldrig sett en fästing förrän...
Svar
15
· Visningar
2 729
Senast: pulkaskurk
·
Hundhälsa Vi skaffade för ca 11 veckor sedan en liten chihuahua valp (hane) som nu är 5 månader gammal. Han är världens snällaste och så lättlärd...
Svar
9
· Visningar
2 104
Senast: zimba
·
Hundavel & Ras Har velat ha en hund väldigt länge nu, men har inte tid. Men jag vill ändå vara förbered och ha bra koll på raser som kan passa mig. ;)...
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: JeayL
·
Hundhälsa Hej! Nu har jag och min lille Knasen kommit igång ordentligt med löpningen, numera håller vi oss till 5-7 km och han springer lös =...
2
Svar
20
· Visningar
7 386
Senast: Silkisif
·
Övr. Hund I ren nyfikenhet slog jag upp grabbens chippnr på jordbruksverkets hundregister. Och inget kommer upp. O_o Jag har en sådär svagt...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras hejsan! jag skulle vilja veta lite om era erfarenheter kring korthårig collie, mentalitet och sjukdomsbild... tack på förhand :)
Svar
6
· Visningar
2 327
Senast: chiara
·
Hundhälsa Jag antar att hunden klarar sig utan framtänder, men hur bra? Min lillakilles tänder tycker jag har blivit väldigt snabbt sämre på...
Svar
8
· Visningar
8 558
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vad kostar det att chipmärka och ägarregistrera en hund? Hur går det till när man ägarregistrerar en hund? Får man papper att skicka...
Svar
12
· Visningar
2 081
Senast: Lena_B
·
Hundhälsa Vi är på en camping och på kvällsrundan hittade hunden en grillplats där det fanns ett kycklingben liggandes. Jag bara hörde att han...
Svar
4
· Visningar
2 002
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Försöker hitta något vad lagen säger om skällande hundar. Har ett svagt minne om att hundar får skälla till och från mellan 7-22 men...
Svar
10
· Visningar
17 381
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Hej! Jag har en Lapsk vallhundshane på ca 5,5 månader. Vår ensamhetsträning har tidigare inte gått så bra då han skällde/gnällde...
Svar
10
· Visningar
3 709
Senast: LH90
·
Övr. Hund Har två hanhundar som är lite mer än ett år. En aussie född mars -12 och en finnstövare född april -12. Det är Aussien som är den...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: Luff
·
Hundhälsa (Är inte så aktiv på forum men har en fråga som jag skulle uppskatta ett svar på, + skapade kontot för länge sedan utan att inte vara...
2 3
Svar
53
· Visningar
21 178
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Inser att jag saknar hundarna något fruktansvärt. :( Försöker intala mig att jag inte ska ha hund men allt, allt, allt påminner mig...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hur noga är det med tiden för andra sprutan? Alltså går det att vänta 1-2 veckor längre eller är skyddet borta då och man måste börja...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Dt är så länge sen jag var här på Buke och surfade runt, så jag tar och slänger in några bilder på mitt senaste tillskott, som nu blivit...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka