Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej! Hoppas ni står ut med en till tråd om Bruce. Har ingen hundkunnig i min närhet så ni är guld värda för mig :o 1. Bruce är nu...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: jerseyko
·
Hundhälsa Köpte en korv i djuraffären igår för det var extra pris. 10 kr styck. Vom korv på 500 g. Hundarna älskar de. Har blandat i de i deras...
Svar
12
· Visningar
5 420
Hundhälsa Jag har en kombi och har rejäla krocktestade dörrar bak. Jag har två hundar varav den ena blir väldigt stressad av att åka bil. Det...
Svar
5
· Visningar
2 505
Senast: Taxilock
·
Hundhälsa Antal deciliter och/eller gram, vatten i eller inte? Min gamla hane är rätt så matfixerad och blir lätt tjock, så han äter ett foder...
2
Svar
29
· Visningar
2 318
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Bör jag bli orolig? Tror inte att han tuggade sönder den. Det var en relativt liten snigel men skalen kan ju vara vassa om han tuggade...
Svar
17
· Visningar
5 392
Hundhälsa Hua, måste bara skriva av mig lite! Min sambo ringde precis, helt uppjagad. Lillen (5 månader) hade hulkat lite i morse och kräkts någon...
2
Svar
20
· Visningar
5 566
Senast: Zanza
·
Hundhälsa Kanske en liten spin off på "avliva frisk hund-tråden", men jag blev lite nyfiken. Att hunden är understimulerad kan ju ge en mängd...
Svar
12
· Visningar
3 495
Hundhälsa Som rubriken lyder hur lång är inkubationstiden om hunden blir smittad av kennelhosta? Har försökt goggla men hittar inget. Vovve...
Svar
10
· Visningar
2 844
·
Hundhälsa Jag har en staffordshire bullterrier som är 14 månader, friröntgad på höfter och armbågar. Hon har nu vid några tillfällen visat hälta...
2
Svar
33
· Visningar
14 170
Hundhälsa Om ca. 2 veckor anländer vår nya valp. Och jag längtar ihjäl mig, såklart.;) Men jag funderar fram och tillbaka på fodret. Hos...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 439
Senast: dramatik
·
Hundhälsa Finns det? Min hund är allergiker och vi har kunnat konstatera hittills att hon inte tål kyckling. Misstänker även nöt men har inte...
Svar
18
· Visningar
6 246
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Jag ger min hund färskfoder i huvudsak, men skulle mer och mer vilja gå över till ren BARF. Behöver läsa på en del innan jag bestämmer...
Svar
15
· Visningar
6 083
Senast: Glimfeather
·
Hundhälsa I ett tredje ben dessutom... Just nu går vi på rehab för att stärka musklerna runt det knä som luxerar och sista veckorna har det...
Svar
1
· Visningar
834
·
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: GardenAngel
·
Hundhälsa Vi har en Parson Russel terrier på två år som ofta ligger och skakar här hemma. Han skakar liksom till då och då, även när han ligger...
Svar
5
· Visningar
4 417
Senast: Skogstroll
·
Hundhälsa Jag håller på att sätta mig in lite i fodervärlden och lära mig mer om hundarnas näringsbehov - det är en djungel! Just denna frågan är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 939
Senast: DeadSerious
·
Hundhälsa Sen jag fick ta bort min hund för ett par månader sen (pga hudproblem) har jag varit på jakt efter en lite äldre omplacering, en tik som...
2
Svar
20
· Visningar
2 597
Senast: Dino
·
Hundhälsa Någon med erfarenhet av att titthålsoperera bort detta? Ålder på hunden vid diagnos/operation? Ras? Hur blev resultatet? Någon som...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Lazy Lady
·
Hundhälsa Min stackare har stora problem av det här vädret då han får svamp mellan trampdynor och klor :( Han är så nerklippt det bara går, jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
13 360
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Tänker inte länka men ni kan söka själv: hundproblem (Gävleborgs län) Men sammanfattningsvis är det en man som erbjuder sig att hjälpa...
Svar
13
· Visningar
1 916
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur