Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo morötter och potatisfibrer. Dessutom verkar de inte ha något som är anpassade för valpar?
På vilket sätt är morötter bra för hundar?
Morötter i för stor mängd är inte bra eftersom det då kan leda till diabetes.
Man bör variera grönsakerna man fyller ut med.
Morötter i för stor mängd är inte bra eftersom det då kan leda till diabetes.
Man bör variera grönsakerna man fyller ut med.
Fast det där har jag läst på flera ställen, dock inte sett någon källa på. Har du en? (Nyfiken på riktigt alltså)
Men morötter ska ju innehålla en del socker, har hört flera nämna att hästar (iaf ir-känsliga) inte heller ska ha för mycket morötter.
Det är väl inte ofta man ger hunden sådana mängder att det är skadligt, men om man fyller ut med grönsaker bör man inte enbart ge morötter.
Det cirkulerar just nu på facebook (hittar inte just nu) om "farliga" saker för hundar och där finns morötter med - men allting är farligt i för stor mängd Vet dock inte källan till den som skrivit detta, så jag tar det med en nypa salt - har gett kokta morötter i många år som del av grönsaker och aldrig fått problem. När det gäller Nordic, så är mängden morötter så liten att det inte är någon risk för överdosering
Men morötter ska ju innehålla en del socker, har hört flera nämna att hästar (iaf ir-känsliga) inte heller ska ha för mycket morötter.
Det är väl inte ofta man ger hunden sådana mängder att det är skadligt, men om man fyller ut med grönsaker bör man inte enbart ge morötter.
Kl
Jag har alltid hört att både kykling ben och revben är farligt för hund? Lätt att få i sig benflisor eller småben?