Jobbigt mellan klona/trampdynorna :(

Sv: Jobbigt mellan klona/trampdynorna :(

En annan sko som är mer som en socka som jag gillar skarpt är de från gippmokk.se. 27 kr st för de med elastisk resår. Alla hundar accepterar dem.

Har tittat på dem förut och tyckt att de ser bra ut så funderar på att köpa ett gäng för att ha hemma i fall att de behövs.

Tänk på att godis med mycket kött i som det du ger rubbar kalciumbalansen. Det misstaget gjorde jag. Det blir alltså för mycket fosfor totalt sett. Därför jag ger antingen standardt torrfoder som godis ( suger upp lite magsyra dessutom ) eller torkar kycklinghjärta och lever väldigt lätt och förvarar i kyckling. Har jag då gett mycket hjärta så måste jag tänka på att ge lite extra kalk. Känner igen "sårvätskan" du menar. Saltvattnet är bra mot det och barnängens eller natusans zinksalva som smörjs in tunnt så det helt sugs upp av huden är ypperligt. Även om VoH är komplett kan din hund behöva lite extra kalk för att hjälpa problemet OCH jag hade blandat ut med parbolied ris. ge inte upp det kan ta tid! Gick nog ovanligt fort för vår del men så var jag nitiskt noga.

Kl.

Kom på att jag alrdig skrev hur det gick med min hunds tassar i den här tråden. De har varit helt bra i ett par månader nu :D

Och problemet var?

Inte saltet
Inte fodret
Inte stress

utan skurmedlet vi hade till golven här hemma!

Jag kom fram till att han alltid blev bättre i tassarna när vi var bortresta och började fundera på vad vi har som de andra inte har. Kom att tänka på skurmedlet som min sambo fått genom jobbet och jag använde till att skura golven vilket jag gör varje vecka. Antagligen använde jag alldeles för mycket skurmedel (som egentligen var för offentliga utrymmen) som hamnade i håret på tassarna och sen när vi gick ut och det var blött ute så löste skurmedlet upp sig och irriterade i tassarna.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Finsk lapphund på snart 4 år, kastrerad. Han är en hund som får normal aktivering, går lite kurser på bruks (vi testar det...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka