Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Är det inte konstigt hur det har blivit - jag tänker på humanmedicin kontra veterinärmedicin. Exempel: om en människa får...
Svar
10
· Visningar
2 504
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min hund hade en magkatarr (igen) för ca en månad sedan och har efter det gått på veterinärfodret Gastro Intestinal. Men det fodret kan...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 628
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Verkar som om jag behöver göra en allergiutredning på min hund:-( Hon fick klåda direkt när vi hämtade hem henne vid fyra månaders...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 720
Senast: _Maria_
·
Hundhälsa Insåg att jag har pinsamt dålig koll på hur det funkar med löp rent kroppsligt. Visst, de blöder och sen är det dags för parning (vid...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Nu skulle jag behöva era kloka huvuden och erfarenheter. För er som inte redan vet så har jag en kastrerad dvärgpinscherkille på 1,5 år...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Bubbla
·
Hundhälsa Vi har haft problem med att ena hunden har haft diarré i omgångar. Vi har varit hos vet en omgång och dom tyckte att eftersom hans...
Svar
17
· Visningar
3 966
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Finns det någonstans i landet dessa hundrastgårdar fungerar problemfritt? Jag är i två olika städer och har enstaka gånger varit i...
Svar
13
· Visningar
1 397
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
5 263
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Vad säger uppfödarna/de kunniga här? Har ni haft hundar ni röntgat om och fått annorlunda resultat? Har ni haft hundar med C/D/E-höfter...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: mazariin
·
Hundhälsa Vilket är det bästa torrfodret till en dvärgschnauzer som behöver gå ner i vikt och sedan hålla den vikten hyfsat bra. Jag är i...
Svar
8
· Visningar
2 661
Senast: Kibani
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hund som väldigt lätt får svamp mellan trampdynorna, brukar använda cortimyk så blir det snabbt bra. Men nu funderar...
2
Svar
20
· Visningar
9 406
Senast: marsve
·
Hundhälsa Enligt en artikel i svensk jakt stämmer inte innehållsförteckningen i hälften av testade färskfoder...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 216
Hundhälsa Är inte speciellt hemma i ämnet men jag hörde talas om en (enligt berättaren) ny metod för att kunna bestämma HD-grad. Kände mig...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: fetange
·
Hundhälsa Hej Jag blir tokig av att gå i vardagen och lunka - familjesituationen innebär att inget, någonsin blir gjort (läs de väntar hemma efter...
Svar
11
· Visningar
854
Senast: hagel
·
Hundhälsa Jag har de senaste två åren gett färskfoder till min hund. Det är inget problem så, men tycker det är lite kladdigt att hantera...
Svar
16
· Visningar
1 489
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Jag har ju inte haft hane tidigare men min 7-åriga labbe har kleggig snopp. Har spolat med förhudsrens och hoppas att det blir bättre...
Svar
12
· Visningar
6 255
Senast: russinbulle
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Jag och min familj har haft väldigt många hundar under årens lopp, och med undantag för min svägerskas 13 år gamla cocker, som nyligen...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 622
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har funderingar kring detta. Någon med erfarenhet om det? Fick höra att det är vanligt hos BC pga av deras rörelsemönster? Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 418
Hundhälsa Ja, vad har ni för lösningar för att hålla svalt för hunden i bilen? Kylfiltar, kylklampar, kyltäcke? Själv har jag en reflekterande...
2
Svar
39
· Visningar
7 504
Hundhälsa Har en hane på 1½ år som har blivit lite konstig. Häromdagen försökte han rida på mitt ben och när han träffar nya människor, vilket han...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2