Hundbloggerskan
Trådstartare
Med tanke på att du hade kokat benen tänkte jag att du tänkte tillreda färskfodret också.
Jo, jag känner till Vaisto, min egen hund äter bl.a. det. Korvarna är dock mycket billigare än bullarna, därför tipsade jag om dem. Musch har t.ex. olika fågelmix som brukar fungera väldigt bra hos känsliga hundar (de har gås, kyckling, kalkon o.s.v.)
Man brukar ju utgå från att hunden ska äta en viss procent av sin vikt, men det är så individuellt att det inte går att ge exakt information. Musch menar att det ungefär är 2%, så det kan du ju utgå från och börja med. Sen får man justera enligt hullet.
Hon måste dock ha Vaisto Starter och det finns enbart i köttbullar vad jag vet. Vad jag vet så finns enbart vaisto i köttbullar? Det är väl bara den basic Mush som finns i korvar? Därav blev det köttbullar. Tycker nog även att det är lättare att veta mängden med köttbullarna? Är det 10 i en påse så ska hon ha 6 av dem. På korv är det väl mer ungefär? Eller jag vet inte, har köttbullar nu iallafall för affären jag köpte det i hade bara vaisto starter i köttbullar.
Min hund reagerar kraftigare (lättare dålig i magen) på fisk och lantbruksdjur. Hade ju Acana till henne innan och då var det Wild Prarie, Chicken och Grassland hon gick bäst på. Annars blev hon lätt dålig i magen.
Men enligt MUSH så ska de börja med MUSH Vaisto Starter om de inte gått på färskfoder tidigare och sen gå över till vanliga vaisto och sen MUSH Basic... Väldigt mycket foderbyten tycker jag... Så kanske stannar på MUSH Vaisto efter starter (skulle gå på det i 2-4 veckor enligt MUSH)