Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Om jag har en häst försäkrad i ett av våra större bolag, utan reservation. Hästen ska säljas, men har varit behandlad i en led så det...
Svar
4
· Visningar
626
Hästmänniskan Vi var 2 st som var iväg och jobbade på ett travcamp i Märsta och blev lovad att få betalt för dessa dagar. Eftersom min sambo tog...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Jag står som ägare på en häst jag sålt. Av nån anledning som jag inte kommer ihåg skulle köparen posta brevet till STC, vilket jag såg...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: MissFideli
·
P
Hästmänniskan Ska köpa häst, enligt ägaren är det toppstam på hästen. Enligt stamboken saknar hästen stam på faderns sida!! Det förklarar ägaren...
Svar
12
· Visningar
1 859
Senast: portos
·
Hästmänniskan Läser just ägarkiftesanmälan för vbl, det står "Avgift för ägarskifte eller leasing anges i Travinfo och uttages via STC:s avräkningar."...
Svar
18
· Visningar
1 447
Senast: ghost
·
D
Hästmänniskan Någon som har ett sånt? Vad kostar det? För och nackdelar?? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: vovicockokanon
·
S
Hästmänniskan Jag har fått ett erbjudande att kanske få köpa min älskade sköthäst som jag har stött och ridit i flera år nu... :love: Nu är det bara...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: abc
·
Hästmänniskan När vi skulle försäkra nya hästen (ett arabiskt fullblod på tio år) så vände vi oss som vanligt till Agria då vi haft dem till våra...
2
Svar
26
· Visningar
2 346
Senast: sara
·
N
Hästmänniskan någon som vet ungefär hur mycket det kostar att fixa ett mätintyg till ponnyn? å hur gammal måste ponnyn vara?
Svar
8
· Visningar
772
Senast: *Natta*
·
P
Hästmänniskan Om man köper en jordbruksfastighet med tillhörande skog och åker, förbinder man sig då att sköta skogen, åkern? Jag har för mig att det...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Anna_
·
Hästmänniskan Fick ett flummigt brev till företaget där jag jobbar idag.. Var nån av alla dom som brukar rida på över gården och ut på skogsvägen...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: pimy
·
A
Hästmänniskan Fick papperna från skatteverket. Står Lantbruksenhet som typ av taxeringsenhet, 121. Utgörs av växthus samt djurstall. Vad har...
Svar
4
· Visningar
3 284
Senast: Rolle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har mina 2 hästar på lösdrift hos en man som har 1 häst. Han hjälper inte till alls utan det är jag som ger dom hö och...
2
Svar
24
· Visningar
2 009
Senast: Fengur
·
Hästmänniskan Häromdagen blev jag utskälld efter noter av en hästägare. Jag jobbar ju som djurskyddsinspektör emellanåt och har under hösten besökt en...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: kopparberg
·
J
Hästmänniskan Finns det nånstans på nätet man kan ladda ner köpeavtal för häst?
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: RebeckaKihlberg
·
M
Hästmänniskan Vad gäller om någon tar hem sin häst på lov eller åker bort eller något sådan. Får dem ta igen fodringar sedan eller betalar dem av det...
Svar
14
· Visningar
1 059
Hästmänniskan Vart gör man det? Kostnad? Vilket är att föredra - handelsbolag eller enskild firma? Andra tips eller ideér mottages tacksamt. Är...
Svar
15
· Visningar
1 402
F
Hästmänniskan Äntligen har jag "hittat" en fodervärd som verkar bra åt min häst! Har införskaffat Lars Deckemans fodervärsavtal, men undrar om man...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästmänniskan Vad är en normal arrendeavgift för 50 ha medelgod åkermark i Uppland? :confused:
Svar
1
· Visningar
2 379
Senast: Moniq
·
T
Hästmänniskan Hallå, jag undrar om det är någon som känner till Utbildningen på Svensk Terapeut Utbildning AB i kvänum? Har du gått där eller känner...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: tereskines
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama