Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

G
Hästmänniskan Har fått en ny häst till stallet som visar sig vara en riktigt :devil: på att ta sönder andra hästars täcken. Hästen i fråga har redan...
2
Svar
25
· Visningar
2 966
Senast: Kivina
·
Hästmänniskan Har några hästar på lösdrift och har hittills fodrat ensilaget på golvet inne i ligghallen. Men på grund av att det blir mycket spill...
Svar
6
· Visningar
3 280
Senast: bambi82
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle vilja veta vad ni råkat ut för på era ridturer eller omkring ert stall eller verksamhet. Tex Utskällningar...
2
Svar
35
· Visningar
2 534
Senast: Juzzzen
·
J
Hästmänniskan Jag tänkte fråga någon här om råd angående hästköp. Jag ska ev. köpa ett varmblods sto på 6år som har stått nu i några månader och är...
Svar
11
· Visningar
927
Senast: jana83
·
Hästmänniskan Jag ska köpa en ny ponny, vart köper jag färdigskrivna kontrakt? Vad ska jag tänka på vid köpet? Hur gör ni när ni släpper ihop två...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Coffeaclub
·
J
Hästmänniskan Jag undrar om någon vet vad en veterinärbesiktning kostar om man skall ta ut en veterinär till ett stall?..samt vad som krävs för att få...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: amalia
·
Hästmänniskan Exakt vad är det som krävs för att kunna starta upp ett stuteri? Vad bör man tänka på, kostnader? Hur kommer man igång med hästar...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Barnardo
·
K
Hästmänniskan Hel allesamm e såhär att jag ska skaffa foderhäst och måste veta följande: Vad kostar: * En vanlig hästbesiktning? *...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Robin1
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag försökte få lite svar tidigare gällande stuterier men känner att jag behöver lite mer direkta svar, så jag försöker igen! Vad är...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Lobelia
·
M
Hästmänniskan Jag ska skriva ett fodervärdsavtal som jag ska ha ett exemplar och fodervärden som ska ha min ponny ska ha ett exemplar. Men problemet...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Mirrah
·
Hästmänniskan får man ta in i stallhyra utan att få beskatta det? Man få ju ha en viss inkomst per år utan att skatta men var ligger gränsen?? Eller...
Svar
19
· Visningar
1 534
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har varit borta i helgen och kommer att vara iväg några helger till här inom kort. Så granntjejen (15 år) har tagit hand om mina 2...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: _Ishästen_
·
K
Hästmänniskan Vad kostar hovslagaren? Nu har jag äntligen hittat en ny hovslagare. Den förra kom ju aldrig när han skulle. Jag har funderat lite på...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
15 197
Senast: Masse
·
Z
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vad som kan vara lämliga mått på ett vindskydd för 2-3 stora hästar. Det kommer att byggas mot en garagevägg som är 20...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Ankan
·
G
Hästmänniskan Nu måste ju alla hästar/ponnyer vara chippade till 2005 Vem tar man ut som gör detta? Kostnad? Och finns det en vettig förklaring...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 646
Senast: nira
·
J
Hästmänniskan Vet ej om jag lagt den här tråden rätt men jag försöker.... Hejsan har ett problem... :crazy: Det är så att när jag köpte mitt...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Måste ponnyn ha mätintyg för att registreras i ASRP? Hon är 14 år och ingen tävlingshäst och rids av vuxen ryttare. Det finns inga...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Burza
·
Hästmänniskan Hur gör ni som har en pålle eller två på hemmaplan med gödselhögen när den blivit för stor? Har ju ingen fin traktor att köra bort det...
Svar
7
· Visningar
1 542
Senast: marti130
·
O
Hästmänniskan Säg att man går å köper en häst för 100 000 kr och vill ha en fullvärdes-försäkring. Hur mkt skulle det kosta / månad ungefär?
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: patty
·
Hästmänniskan Hur mycket kan man begära för ett hästrelaterat jobb? Vet inte så mycket om jobbet inu, men vet att det blir en del stalltjänst, dock...
Svar
12
· Visningar
1 100
Senast: vilse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama