Täckesmarodör

Sv: Täckesmarodör

mycket_irriterad skrev:
Eller så gör man som vi har gjort med våra täckesmarodörer, vi har skaffat täcken som håller helt enkelt.

Vad är det för märke på dom täckena då?

Mvh Huntress :)

Ngt av de få täcken man vågar släppa ut hästar med, i samma hage var det finnstäckes marodörer är Bucas :smirk: Finns säkert fler bra täcken oxå, men det är det märket som iaf hållt mot en galen å täckes ätande b ponny hingst så jag har bra förtroende för det ;)

Personligen skulle jag bli galen om andra hästar tog paj ens täcken jämt, testa att smeta på lite av varje som kan tänkas äckligt att äta, tyvärr skiter många hästar i det oxå, då finns inte så många andra alternativ än egen hage, inga täcken alls, eller att sitta å laga täcken tills de är utslitna nog så man måste ha nya.

Det där med kostnader är ju så olika, alla hästäagare med täckes tuggande hästar anser såklart att det är hästägarna vars täcken blir förstörda som själv aka bekosta sånt å hästägarna anser väl att det är den som äger hästen som förstör,som ska ersätta det.

Hästar är stora djur, olyckor händer, men händer det regelbundet så skulle jag faktiskt inte acceptera att sitta å laga mina hästars täcken hela dagarna, å dessutom få köpa nya, då skulle jag leta efter en annan stallplats, eller om jag ägde stallet, fixa privat hage eller i värsta fall få avhysa hästen.
Jag måste ju tänka på min egen ekonomi oxå å jag är inte rik, det brukar inte vanliga hästägare vara :smirk:

Ngt av de få täcken man vågar släppa ut hästar med, i samma hage var det finnstäckes marodörer är Bucas

Även Bucas täcken har gått sönder. Har prövat de flesta täckena på marknaden, alla går sönder. Önskar att dessa tillverkare som lovar att de är " oförstörbara" kan ha garanti på sina täcken. :angel:

Men marodören har lugnat sig, nu är det bara någon gång då och då som täckena ryker. :D

köpp habanero (den starkaste chilifrukten man får köpa i valiga affärer, det finns starkare men de säljs inte för de ger bränn skador)

har ni provat habanero i maten så vet ni att det är riktigt starkt, man behöver ha på sig plasthanskar anars om man råkar kilia sig i ögat dagen efter så svider det så in i helvetet.

strimla flera frukter och lägg i sprit / olja /vatten gör ordning en spray flaska och spreja på. det borde hjälpa.

om man inte vill ha på kletiga smaka illa medel för hästarna.

det finns ju även #munkorgar" som är till för att hästarna inte ska få i sig så mycket gräs, en sådan kan man ju använda..

visst hästen riskerar att fastna,, men hästarna hon klär av och förstör täckena för riskerar ju faktiskt mera om de får gå med halft avslitna täcken hela dagen.. det är mycket att trasla in sig i.

hästägaren får köppa en ordentlig lädergrimma som går sönder om han fastnar helt enkelt

Tack för tipsen! Munkorg fungerar inte. Hästen är sådan att hon ägnar den tid det tar att att klia av sig grimman. Slutar inte förrän hon lyckas. Då gör munkorgen ingen nytta, snarare att hon är ännu mer angelägen över att bli av med den.

En fråga. :D

Hur fungerar denna blandning man sprayar på täckena? Är det så att man måste ha handskar på sig för att kunna hantera täckena och sedan komma ihåg att inte klia i ögonen. :eek:

Jag känner igen det bekymret.. min pålle å hans hagkompis roar sig med att ta sönder varandras täcken, plus att grannarna i hagen bredvid hjälper till.. Jag Köpte ett bucas täcke åt pållen i höstas å det e det enda som hållt.. det e lite repor i det, å nått litet hål, men mer än så verkar det inte bli..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik *långt och rörigt* Jag vet att det under åren ploppat upp en hel del trådar ang förstörda täcken, dock tycker jag de oftast handlar...
2
Svar
35
· Visningar
4 639
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar