Sv: Täckesmarodör
Ngt av de få täcken man vågar släppa ut hästar med, i samma hage var det finnstäckes marodörer är Bucas :smirk: Finns säkert fler bra täcken oxå, men det är det märket som iaf hållt mot en galen å täckes ätande b ponny hingst så jag har bra förtroende för det
Personligen skulle jag bli galen om andra hästar tog paj ens täcken jämt, testa att smeta på lite av varje som kan tänkas äckligt att äta, tyvärr skiter många hästar i det oxå, då finns inte så många andra alternativ än egen hage, inga täcken alls, eller att sitta å laga täcken tills de är utslitna nog så man måste ha nya.
Det där med kostnader är ju så olika, alla hästäagare med täckes tuggande hästar anser såklart att det är hästägarna vars täcken blir förstörda som själv aka bekosta sånt å hästägarna anser väl att det är den som äger hästen som förstör,som ska ersätta det.
Hästar är stora djur, olyckor händer, men händer det regelbundet så skulle jag faktiskt inte acceptera att sitta å laga mina hästars täcken hela dagarna, å dessutom få köpa nya, då skulle jag leta efter en annan stallplats, eller om jag ägde stallet, fixa privat hage eller i värsta fall få avhysa hästen.
Jag måste ju tänka på min egen ekonomi oxå å jag är inte rik, det brukar inte vanliga hästägare vara :smirk: