Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Innan har jag bara haft 2 hästar och då har ja inte tänkt så mkt på just gödselhanteringen. Men är de inte när man har minst 3 st... 2
Svar
36
· Visningar
8 660
Senast: sommarvind
·
Anläggning Jag, som många andra, drömmer om livet på en gård. Eller ja, snarare livet på ett ställe med villa, stall, ridhus och paddock och lite... 2
Svar
22
· Visningar
4 933
Senast: yennork
·
Hästmänniskan Hejsan alla Bukare! Har en liten fråga till er, mitt sto, som är f.92 har en rörelsestörning på hö.bak, som påverkar gången lite...
Svar
11
· Visningar
2 060
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Finns det vissa saker som en hyresgäst kan ha som krav på stallägaren? Eller är det att gilla läget eller flytta som gäller, om... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 178
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vita" stall/gårdar -Hur sköter ni eran bokföring? Använder ni pappersbok? Program? Internetbankernas program...
Svar
9
· Visningar
2 761
Senast: kopur
·
T
Hästmänniskan Är det någon som har byggt vindskydd till sina hästar? Till en lösdrift. Jag undrar om någon vet ca kostnaden eller har några ritningar...
Svar
5
· Visningar
7 308
Senast: mataii
·
P
Anläggning Vintern har gått riktigt hårt åt mina stängsel, och jag börjar ana att det är dags för totalrenovering. Men vad är det som får...
Svar
16
· Visningar
1 959
Senast: Neinor
·
S
Anläggning Och uppfylla lite av en dröm? Jag har möjligheten att hyra en anläggning med stall, ridhus, hyffsade hagar och underbara ridvägar... 2
Svar
26
· Visningar
3 910
Senast: stalle
·
Anläggning Ska man ha rep eller band? Och hur tjockt? Vilket gör minst skada på en häst som går igenom? Det enda jag vet är att jag ska ha... 2
Svar
21
· Visningar
6 285
Senast: Blomskan
·
B
Hästmänniskan Hej! Jag har länge funderat över en sak, HUR ska jag som ryttare kunna tolka vilken utbildningspunkt jag ligger på i dressyr och...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: horsegirl91
·
Hästmänniskan Vi har fått en idé på vår ridklubb/ridskola att vi ska ha organiserad fysträning för våra medlemmar. Hjälp mig att spåna lite, ge mig... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Quinny
·
Svar
0
· Visningar
116
Senast: CurlySue
·
Anläggning Hejsan! Jag har funderat på att anlägga en liten ridbana bakom vårat stall. Denna ridbana kommer att "byggas" på en åkerplätt. Min...
Svar
10
· Visningar
7 761
Senast: trofé
·
Hästmänniskan Snart är antagligen dagen kommen, då jag ska sälja min häst (pga olika anledningar). Jag har aldrig sålt någon häst tidigare. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 827
Senast: Sal
·
D
Hästmänniskan Hej hej :) Liksom de flesta ponnytjejer så vill jag bli hästägare. Ridskolan ger ju självklart fortfarande saker, man utvecklas ju...
Svar
16
· Visningar
1 838
Senast: DressageDreamer
·
Hästmänniskan Jag undrar om det finns hopp? Jag har absolut ingen känsla för det där med att rida. Jag försöker vara duktig, men det känns ganska...
Svar
13
· Visningar
1 802
Senast: Pansi
·
L
Hästmänniskan Finns det någon här som nyligen gått eller går utbildning som hästmassör på Axelsons Animal Massage School? Hur mycket praktik är det...
Svar
4
· Visningar
1 482
Senast: höstmåne
·
G
Hästmänniskan Jag har velat ha häst så länge jag kan minnas, men inte haft möjlighet till det. Men nu har vi flyttat ut till landet och har nu...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder söker jag nu ny stallplats febrilt, har hållt ögonen öppna ett tag nu, men inte riktigt "hittat hem" så att säga, och...
Svar
10
· Visningar
2 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka