Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nu har vi en galning i farten i trakten där jag bor. I veckan dog en häst i sin box då den förblödde pga. att någon gått in och skurit... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 615
Senast: Chine
·
Ekonomi & Juridik Jag blev just häpen medveten att mitt försäkringsbolag inte går att nå på helger ang. djurförsäkring! Är det lika hos alla?
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Lång historia kort: Har två hästar, halvblod, mor och dotter. Får hem min utlånade häst snart. Jag har inte ork, tid, råd att...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Kiwifrukt
·
F
Hästmänniskan Jag är 25 år gammal och ridit i 20 år. Haft ett flertal egna hästar och tävlat i både dressyr och hoppning på lätt nivå. Tagit emot...
Svar
10
· Visningar
2 119
Senast: Minnie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ni som har inackorderade (eller flera egna för den delen) hur mycket halm räknar ni per häst och uppstallad månad? Tycker ni att...
Svar
9
· Visningar
2 653
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Usch sitter i en så otroligt tråkig sits och jag vet inte hur jag ska vända på det så det kommer att kännas bra. Idag har jag två... 2
Svar
26
· Visningar
4 730
Senast: Eme_liie
·
Gnägg Tibra e. Fönix från Lyraninge
Svar
0
· Visningar
142
Senast: ingang
·
Gnägg Santa Prisma och mamma Prima Peruanska Paso stor töltande häst
Svar
0
· Visningar
119
Senast: ingang
·
Anläggning Vår väg är en del av en vägförening som betalar en bonde lite längre bort för snöröjning. I år är det tredje året i rad vi har mycket...
Svar
13
· Visningar
5 050
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Hej Började lite fundera på om ridlektionerna är billigare i Sverige en här i Finland. Har märkt att det är överlag billigare att ha... 2
Svar
26
· Visningar
5 197
Senast: Jojjosan
·
A
Hästmänniskan Ni som lätt får ridsår/skavsår: Hur undviker ni det? Går de??:confused: Jag kan knappt sitta för ungefär femtioelfte gången pga... 2 3
Svar
45
· Visningar
14 263
Senast: placen
·
Ekonomi & Juridik Har läst i diverse gamla trådar men inte hittat svar på det jag söker. Undrar om någon vet i fall det är möjligt att salta ridbana som...
Svar
8
· Visningar
4 350
Senast: jonson
·
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det? Om jag som företagare köper häst för 30000 av privatperson tränar och förädlar hästen och säljer den för 45000...
Svar
6
· Visningar
2 088
Anläggning Det kan variera från kommun till kommun väl hur stora skyddsavstånd man behöver ha till bebyggelse (bostadshus respektive tomtgräns i...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Ottisen
·
Hästmänniskan Vilken är bäst? Jag har lite framtidsångest (som vanligt), men istället för den vanliga "vad ska jag bli"-frågan har jag reducerat...
Svar
9
· Visningar
3 870
Senast: Fossing
·
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Black
·
Hästmänniskan Jag har på senare tid sett/hört/läst mycket om hur vi hästägare/ryttare ska sköta oss själva, och också mycket "skylla sig själv" när... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 316
Senast: Minett
·
Anläggning hej, vi ska renovera klart vårt stall till våren och har då tänkt ha hästarna ute dygnet runt, dock så ska vi börja renoveringen i...
Svar
13
· Visningar
2 398
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden ligger rätt - mod får gärna flytta den. Jag känner att jag kämpat i uppförsbacke tillräckligt länge. Idag fick jag... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
20 393
Senast: Gimlan
·
H
Anläggning Hej! Till våren blir det en ligghall i en av hagarna men vill att detta skall bli så billigt som möjligt och den skall vara flyttbar...
Svar
8
· Visningar
13 478
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka