Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att hyresgästerna ska vara så lite inblandade som möjligt i drift och underhåll - för annars blir det bara en massa tjafs och dåligt utförda jobb.
Om vi tittar på tex hagstolp... om hyresgästerna ska stå för detta så kommer någon att köpa lågprisstolpar, någon kommer att rycka upp "sina" stolpar och ta med vid avflyttning och någon kommer garanterat tycka att deras skötsamma häst kan stå med vingliga plaststolpar som vederbrörande enkelt kan med sig vid avflyttning
Så, nej att hyresgästerna ska stå för något annat än ägandet på sin häst leder bara till jämmer och elände.
Likadant om hyresgäster köper in eget foder... någon hyresgäst kommer att bli bestulen på foder, någon kommer att snatta, någon kommer att ta för mycket plats i foderkammaren eller på skullen
Köper dom in strö själva så kommer någon slänga ut för mycket strö så att dyngstacken blir överfull, någon kommer att använda för lite strö så att hästen ligger direkt på betongen, någon kommer att inte vilja betala fullt pris för gödselhanteringen eftersom dom gör av med mindre strö etc.
Jag har stått uppstallad, jag har jobbat i stall och jag har drivit stall i många år - jag har sett det mesta som hyregäster i stall gör ett antal ggr och inte bara köpt t-tröjan utan även hunnit tvätta sönder den
OM det går så ta ut en rejäl hyra där allt material inkluderat foder och strö ingår, det sparar in mycket tjafs framöver - var stenhård, det är "my way or the highway" som gäller, för om du släpper till nått extra nån gång så riskerar du att det blir anarki i stallet.
Stallet är din dröm och din arbetsplats - det är du som bestämmer, punkt slut.