Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Varit så obehagligt då en häst var nära på att bli bortrövad från stallet :cry:. Lite naiv kanske men trodde aldrig att detta skulle...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: pulkaskurk
·
T
Ekonomi & Juridik Hej på er :laugh: Jag har en allmän fråga.. Ni som står i lite större stall med ridhus och ni som äger dylikt; Hur har ni det hos...
Svar
11
· Visningar
1 647
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik En vän till mig köpte en sadel begagnat av en privatperson via nätet. Nu borde sadeln ha kommit för en vecka sedan, och säljaren går...
2
Svar
20
· Visningar
3 550
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Om man inte går hästgymnasium, kan man ändå bli diplomerad? Och i så fall: Vad krävs för att få diplomeringen? Ska man ha ett visst...
Svar
1
· Visningar
1 360
Senast: Squie
·
J
Ekonomi & Juridik Hej :) First of all, sorry about this English topic on a Swedish forum! But my Swedish language skills are not yet good enough for me...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 271
Senast: krocket
·
Ekonomi & Juridik Efter att ha haft en liten pratstund här hemma, där jag hävdade att de alltid är bruttovikten som gäller på ditt ekipage (Bil och...
Svar
12
· Visningar
1 389
R
Hästmänniskan Jag blir så förbannad ibland. Jag har två fd. travare. Jag har haft dem ca ett halvår. Inte så lång tid... Pga att vi har för många...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 042
M
Anläggning Haha, jag har fått total blackout nu! Men vad heter dessa "kulor" som finns på bland annat Fåröfronter och liknande? Alltså dessa...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: aramis
·
Anläggning Fick ett totalt infall! Min "bys" ridskola ska arrenderas ut alt anställning som ridskolechef. Detta är en STOR klubb där inomhus SM i...
Svar
13
· Visningar
2 985
Senast: MaRomer
·
L
Hästmänniskan Hej allesammans! Jag får om 2 mån hem min häst från sin fodervärd. Jag vill ha tips å råd.. Han har varit utlånad i nästan 2 år...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: Lille_sofi
·
Ekonomi & Juridik Ja vad skulle gälla om man "säger upp" ett kontrakt innan det börjat gälla?? Dvs om jag tänkt hyra en stallplats där kontraktet...
Svar
6
· Visningar
3 225
Senast: help
·
Ekonomi & Juridik Hejsan Jag köpte här i veckan en minishettis. Det visade sig att han hade okänd ålder och härkomst, och när jag frågade varför framkom...
Svar
18
· Visningar
2 485
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Jag på lilla Snoop!
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Fossing
·
A
Hästmänniskan Personen hade fått sköta hästen själv - i princip får man väl säga ta den på foder men den måste stanna på nuvarande stall - anledning...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag planerar att eventuellt köpa en hobbyhäst. Vet inte riktigt vad jag bör kolla efter. Jag vill gärna ha en så liten häst som möjligt...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: lady_mike
·
Hästmänniskan Sitter och kollar på IF:s hemsida och det verkar som de helt har tagit bort den fasta självrisken även i den vanliga veterinärvården, är...
Svar
16
· Visningar
1 635
Senast: wrangler
·
N
Ekonomi & Juridik Jag tar tacksamt emot ALLA typer av tips och hjälp ang lön enligt kollektivavtal för hästskötare. Vad ligger lönerna på? Det har ju...
Svar
3
· Visningar
2 026
A
Anläggning Vi har vanliga fjäderlås på våra boxar, men blecken är ju himla dumma och farliga! Har fått ett par täcken sönderrivna när hästen varit...
Svar
10
· Visningar
1 963
Senast: Mariaauto
·
Gnägg issa heter ponnyn,snällare finns inte!
Svar
0
· Visningar
101
Senast: hesttjej
·
Gnägg jag har en häst,en riktig häst,en nordsvensk.
Svar
0
· Visningar
144
Senast: hesttjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka