Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

C
Hästmänniskan Det har hänt en förfärlig grej här.. Jag skulle hämta en häst som jag skulle ha på foder, hästen var inte inriden, inte försäkrad men...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 861
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Ja alltså dåliga ryttarknän;). Jag har fått dålig prognos på mina knän. Kommer ev i framtiden bli tvungen o operera in ngn sorts...
Svar
5
· Visningar
2 929
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Kort historik; jag köpte min häst 1997 och hade henne till hennes död i juni -11. I december -10 fick jag barn, och därmed red jag...
Svar
12
· Visningar
1 911
Senast: Sandra78
·
Hästmänniskan Jag behöver lite råd från er kloka på buke! Hur har ni gjort med graviditet + hästägandet? Jag har ju då kärat ner mig i en...
2
Svar
23
· Visningar
5 406
Ekonomi & Juridik Hur gör ni när ni värderar era hästar inför försäljning? Jag tycker det är en riktig djungel! Tänker ni någon form av grundbelopp och...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: wrangler
·
Anläggning Om man har en ränna golvet i boxen med typ sånt här galler Kan man ha nåt annat än halm som strö då?
Svar
13
· Visningar
2 149
Senast: Monifa
·
N
Hästmänniskan Tänkte börja träna på gym för bättre hälsa, men jag vill varken överanstränga mig eller gå åt för hårt direkt så att man tappar...
Svar
3
· Visningar
1 297
Senast: SQT
·
Hästmänniskan Jag känner att jag har stannat upp lite när det kommer till hästar. Har varit medryttare sedan jag var 14 på lite olika hästar och...
Svar
8
· Visningar
1 591
Senast: sky_fly
·
Hästmänniskan Varit så obehagligt då en häst var nära på att bli bortrövad från stallet :cry:. Lite naiv kanske men trodde aldrig att detta skulle...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: pulkaskurk
·
T
Ekonomi & Juridik Hej på er :laugh: Jag har en allmän fråga.. Ni som står i lite större stall med ridhus och ni som äger dylikt; Hur har ni det hos...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik En vän till mig köpte en sadel begagnat av en privatperson via nätet. Nu borde sadeln ha kommit för en vecka sedan, och säljaren går...
2
Svar
20
· Visningar
3 546
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Om man inte går hästgymnasium, kan man ändå bli diplomerad? Och i så fall: Vad krävs för att få diplomeringen? Ska man ha ett visst...
Svar
1
· Visningar
1 358
Senast: Squie
·
J
Ekonomi & Juridik Hej :) First of all, sorry about this English topic on a Swedish forum! But my Swedish language skills are not yet good enough for me...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 260
Senast: krocket
·
Ekonomi & Juridik Efter att ha haft en liten pratstund här hemma, där jag hävdade att de alltid är bruttovikten som gäller på ditt ekipage (Bil och...
Svar
12
· Visningar
1 388
R
Hästmänniskan Jag blir så förbannad ibland. Jag har två fd. travare. Jag har haft dem ca ett halvår. Inte så lång tid... Pga att vi har för många...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 026
M
Anläggning Haha, jag har fått total blackout nu! Men vad heter dessa "kulor" som finns på bland annat Fåröfronter och liknande? Alltså dessa...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: aramis
·
Anläggning Fick ett totalt infall! Min "bys" ridskola ska arrenderas ut alt anställning som ridskolechef. Detta är en STOR klubb där inomhus SM i...
Svar
13
· Visningar
2 983
Senast: MaRomer
·
L
Hästmänniskan Hej allesammans! Jag får om 2 mån hem min häst från sin fodervärd. Jag vill ha tips å råd.. Han har varit utlånad i nästan 2 år...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Lille_sofi
·
Ekonomi & Juridik Ja vad skulle gälla om man "säger upp" ett kontrakt innan det börjat gälla?? Dvs om jag tänkt hyra en stallplats där kontraktet...
Svar
6
· Visningar
3 223
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama