Gravid/bebis + häst?

Sv: Gravid/bebis + häst?

Jag har i alla år haft hästar, som tur är har jag min familj som hjälper mig med mina hästar.
Jag fick min dotter i vecka 30 med 10 veckor på sjukhus och sedan ett år med som jag mer eller mindre inte kunde lämna henne på grund av smittorisken, in och ut på sjukhus under några år, skulle aldrig i helsike kunnat ha kvar mina hästar utan min syster.
Har sedan en man som jobbade borta i veckorna så ett jättedåligt samvete för hästarna hade jag.

Min vänninna hade två tävlingshästar egen gård , fick ett kolikbarn , killen har sådant jobb så han har svårt att ställa upp hon sålde båda sina hästar orkade inte.
Så man ska nog fundera noga och ha backupp

Här är en till med häst och barn. :) Att sälja hästen har aldrig varit ett alternativ för mig utan lösningen har varit medryttare, sena kvällar i stallet och en förstående make. Allt går om man bara vill, visst har det varit rejält tungt emellanåt men jag har definitivt behövt den frizon som stallet är under mina småbarnsmammaår. Har också fått höra från omgivningen att jag borde sälja hästen och fokusera på barnen men mina barn klagar inte, och det är ju inte så att jag inte hinner med dem också, det är annat jag prioriterar bort istället.

Lycka till hur du än bestämmer dig för att göra!

Har också fått höra från omgivningen att jag borde sälja hästen och fokusera på barnen men mina barn klagar inte, och det är ju inte så att jag inte hinner med dem också, det är annat jag prioriterar bort istället.

Det där har jag också tänkt på. Jag är i princip född och uppvuxen i stallet eftersom mamma valde att behålla hästen och fortsätta rida. Hon åkte till klubben och tränade två dagar i veckan, hade in- och utsläpp själv och dessutom jobbade pappa borta då och då. Och det gick ju utmärkt! Jag har aldrig känt att jag skulle ha lidit av det och jag har inte kommit i skymundan för hästarna.
Ändå är mamma en av de som säger att jag borde i alla fall lämna ut på foder ;) Troligen för att det säkert var kämpigt för henne, men det är jag beredd på också.

Hej!
Jag har haft en till två hästar genom alla mina graviditeter, i förrgår köpte jag ett sto som troligtvis är dräktigt, och jag fick barn för 10 månader sedan. (har tre barn).. Så inom en snar framtid kommer jag antagligen ha tre hästar.. Känner att jag inte vill ge upp hästintresset bara för att jag är mamma. Känner du att du har tid, möjlighet och ekonomi för det så varför inte..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny här på forumet och hoppas på lite goda råd från rutinerade personer som råkar ha samma intresse som jag själv...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 172
Senast: Tussinussen
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 130
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?