Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning ... av beteshage. Jag skall låta plöja upp våra två hagar, totalt 3 hektar. 2 fyrkanter. Hur lång tid är det rimligt att det tar...
Svar
7
· Visningar
9 483
Senast: Tacitus
·
Hästmänniskan Är det bara jag eller har det blivit mer vanligt? Tycker nu att man läser om det någon gång då och då. Hände detta förr (för 10 sedan)...
Svar
2
· Visningar
1 399
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Nån mer som är rädd för att rida men gör det ändå? Jag rider på ridskola två gånger i veckan och har alltid en klump i magen - vilken...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: SQT
·
Ekonomi & Juridik Jag håller just nu på att räkna och kolla upp en massa saker ang att starta en egen liten ridskola. Jag letar gård och försöker hitta...
2
Svar
31
· Visningar
7 795
Senast: Esterpuma
·
F
Hästmänniskan Hej! Har en fråga vad gäller försäkringar och utlandsjobb. Har nämligen fått erbjudande om att komma ett par veckor till Frankrike...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Filippa
·
Hästmänniskan Hallå där! Jag vet inte riktigt varför jag skriver här, mest för att få skriva av mig lite. Är så sjukt trött på människor...
Svar
19
· Visningar
4 191
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Vilka råd/tips (alternativt insikter eller erfarenheter) har du fått "i ditt hästliv" som verkligen betydde något / gjorde skillnad...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
41 413
Senast: Bananens
·
S
Hästmänniskan Fr o m 19/1 2013 får vi nya körkortsregler för att dra personbil och släp på B-behörighet. B-behörighet = totalvikten på bil + släp...
Svar
16
· Visningar
3 407
Senast: Digbil
·
Anläggning Det verkar ju som om hästmänniskor tänker över sin ekonomi mer och mer, innebär det också att fullserviceanläggningar tappar kunder? Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 714
Senast: RoyalRocket
·
Ekonomi & Juridik Har ett helt privat stall som vi hyr med fyra egna hästar. stallkontraktet och tre av hästarna är skrivna på min sambo. Alla hästarna...
Svar
0
· Visningar
1 013
Senast: mannagryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en egen häst samt en foderponny som står hemma hos mina föräldrar. Jag själv bor i stan, 2 mil från deras gård, har ej...
2
Svar
38
· Visningar
4 812
Senast: hekla
·
Hästmänniskan Stort problem! Vet inte hur mycket hö jag har fått slänga! Jag har rundbalar, och det är svårt, för att inte säga omöjligt att hålla...
2
Svar
33
· Visningar
3 646
Senast: Anastacia
·
Ekonomi & Juridik Ja som rubriken när betalas handpenningen vid ett köp? E så att jag e på väg att sälja min ponny. Jag vill ha en handpenning nu när...
Svar
11
· Visningar
3 151
Anläggning Förra sommaren flyttade vi ut på landet och med oss flyttade även hästarna. Betet som tillhör gården är utarrenderat till en köttbonde...
2
Svar
37
· Visningar
5 050
Senast: malumbub
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad kostar era hästar varje månad? Med alla kostnader osv Då jag funderar på att skaffa mig en egen nu efter varit medryttare i 10 år...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Hej! Innan ni läser måste jag säga att jag vill INTE ha några otrevliga nonchalanta svar. Detta är ett extremt känsligt ämne för mig, så...
2
Svar
23
· Visningar
3 153
Senast: Krati
·
Anläggning Hur sköter man en hage på bästa sätt? Och när bör man göra åtgärderna? Vad tycker ni att jag ska göra med vår beteshage som hästarna...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: Korven
·
Anläggning Behöver gödsla sommarhagen och får göra det för hand (nåja bara 2 hektar så det är överkomligt). Kom att tänka på hönsgödsel (på...
Svar
5
· Visningar
2 251
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Citerar från ridsport: "Nya körkortsregler från 2013 Som Ridsport tidigare informerat gäller nya regler för körkort från den 19...
Svar
15
· Visningar
2 338
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag har letat stallplats i min ort i ca 1 års tid, men det finns endast två stall (15 stallplatser totalt) här och därför är det inte så...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
17 068
Senast: Delfinarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?