Katter som kissar i hö

Sv: Katter som kissar i hö

Mesiga råttor ni har...här hos oss, de år vi har haft råttor så är dessa absolut INGA djur som katterna går i närheten av! Vi hade ett "monster" i stallet under en vinter som vi efter många försök och Anticimexbesök m burar etc fick död på genom ett riktigt "rävgift". Råttan hittades sedan bakom vår vedpanna och den var i storlek med katterna...

Så, ja, det är möjligt att ha råttor, även med duktiga musjagare i stallet.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Har jobbat i stall i närheten av ett slakteri, och där (i stallet) var råttor. På riktigt.

En natt hade katterna gått samman och tagit en av de större, ett teamwork helt enkelt. Jag var inte helt lycklig över att hitta beviset för deras jaktlycka när jag kom ner som första person på morgonen :D
 
Sv: Katter som kissar i hö

Det är precis det jag menar med kassa katter, en katt som är en riktigt bra stallkatt ligger inte sover i en korg medan mössen/råttorna äter deras mat. Skulle liksom aldrig hända här.
 
Sv: Katter som kissar i hö

De åren vi har haft råttor tar lätt en katt en stor råtta alldeles ensam, behövs inget teamwork. Är råttan storlek för stor för katterna så dödar hunden den på en halv sekund.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Nej vi har inga "mesiga"råttor, men vi har katter som lätt tar råttor i deras egen size (har sett det med egna ögon). Så snarare ni som har mesiga katter:grin:
 
Sv: Katter som kissar i hö

va?? menar du att dina kastrerade hankatter märker revir?? då skulle ja fundera om vet misslyckats med kastationen...

Håller med, en av anledningarna med att jag har kastrerat är ju just att slippa att de skvätter, visst ställer de sig så att de ser ut som de märker men det kommer ju inget kiss. Har aldrig haft en kastrerad hankatt som märkt revir.

Jag har både hon och hankatter som skvätter och de är alla kastrerade. Det är inga misslyckade kastreringar på någon av dem utan det är ganska vanligt att katter gör så.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Inte vanligt enligt mig, har haft massor med katter och aldrig varit med om det. Har även bekanta med katter som aldrig har varit med om dig, så att säga att det är vanligt är nog en sanning med modifikation.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Det är inte alls ovanligt att kastgrerade hanar revirsprayar. Kastrationen är inte misslyckad för det. Möjligen kanske lite sent utförd. Även kastrerade hanhundar kan revirmarkera och lyfta den.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Förmågan att strila försvinner inte för att de blir kastrerade däremot försvinner tack o lov lukten iom kastreringen därför tänker nog inte många på att deras katter fortfarande gör det iom att det inte luktar revirpink. Har haft många katter genom åren samtliga kastrerade och samtliga helt utan undantag har strilat även som kastrerade speciellt om det varit en okastrerad hane och pinkat i "deras" revir.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Då är jag tacksam att förmågan att strila försvann hos alla de hankatter vi kastrerat genom åren.
 
Sv: Katter som kissar i hö

Jag har inga problem med vildkatter i mitt stall, även om det finns väldigt många sånna häromkring och det är lätt för dom att ta sej in och ut ^^
Mitt knep har varit att jaga ut katterna ur stallet såfort jag har sett dom ^^
Ibland har man väl låtit hundarna jaga dom lite (A) sen har dom inte kommit tillbaka iaf :D
 
Sv: Katter som kissar i hö

Det är olika om kastrerade katter markerar, jag har två bröder hemma som kastrerades samtidigt. Den ena är mer dominant och han markerar runt om på tomten. Även när jag fick kläder av en väninna strilade han på den kartongen som jag la dem i...
 
Sv: Katter som kissar i hö

*kl*
Har också haft både kastrerade hon och hankatter som markerat genom att "spraya", framför allt i samband med att andra katter gjort entré på "deras" mark.

Jag har inga stallkatter men däremot katter på gården, jag har problem med att de går in och bajsar och kissar i boxarna, om jag stänger om boxarna (svårt att stänga ute katterna då ponnyboxarna har låga väggar utan galler) så sätter de sig i höt istället (så jag föredrar boxen där jag kan mocka ur).
Vet inte hur jag ska få dem att sluta.
Behöver dem ju i stallet för mössens skull annars hade jag bara kunnat ha dörren stängd, fast å andra sidan så har vi dörren öppen nattetid när det är plusgrader på nätterna för att börja vänja dem (hästarna alltså) vid att vara ute. (vet inte om det hjälper men det känns bättre ;) ) så då kommer ju katterna in ändå...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Stort problem! Vet inte hur mycket hö jag har fått slänga! Jag har rundbalar, och det är svårt, för att inte säga omöjligt att hålla...
Svar
1
· Visningar
830
M
Övr. Katt Jag har hittat den perfekta julklappen till vildkatten som adopterat mina föräldrar. Katten är inte rumsren och får bara ligga inne på...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp