Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Ja vad vill ni se för kvalitéer hos ett företag, speciellt inom hästnäringen. Vad är viktigast för er när ni lämnar bort er häst? Hur...
Ekonomi & Juridik
Behöver man ansöka om nytt namn på stuteri för halvblodsuppfödning till någon instans? Ser ibland i tidningen Ridsport om nya namn på...
Ekonomi & Juridik
Det känns som att det finns många hästar i Sverige idag och att det verkar vara köparens marknad. Vad har ni för erfarenhet? Har det...
Ekonomi & Juridik
Tänkte höra lite med Bukus folket.
Jag hyr ut min gård, i onsdagskväll fick jag ett samtal från hyresgästen om att han var tvungen att...
Ekonomi & Juridik
Hejsan jag tog en häst på foder och vi skrev kontrakt på 3månader ,efter knappt en månad säger hon att hon kommer och hämtar hästen dan...
Ekonomi & Juridik
Min ridbana är en enkel sådan. De förra ägarna har tagit bort matjorden och lagt grus/sand på helt enkelt. Den fyller ofta sitt syfte...
Hästmänniskan
Vi har hittat en häst vi vill titta på som verkar vara det vi söker på alla sätt. Vid kontakt med ägaren får vi information att hästen...
Hästmänniskan
Har precis köpt mig ny mobil och har fått ett problem, telefonen är lite större än mina tidigare och nu får den inte längre plats i den...
Ekonomi & Juridik
Jag försöker hitta mallar till avtal såsom utbildning och inridning av häst tex. Finns det? Har ni annars förslag påhur det bör se ut...
Hästmänniskan
Precis som rubriken lyder.. När är det alltså 'okej' att skaffa egen häst/ponny? Hur gamla var ni när ni fick er egna fösta ögonsten och...
Kläder & Bli fin Då måste du även prova Alexandria II om du inte gjort det. Idag har jag Initio - Paragon ch den är också rätt tung. Luktar bastu och...
Foder & Strö Nu vet jag inte exakt, men jag skulle uppskatta deras behov till ca 60 Mj och 360 g smrp vardera, utifrån tabeller. Den ena ponnyn är ny...
Ekonomi & Juridik Varför inte bara skriva gåva?
Att börja mickla med fejkade försäljningar är bokföringsbrott, och det är väl onödigt när det inte finns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.