Ridbyxor hemma

Sv: Ridbyxor hemma

Inga katter inne här dock... De får hållas i stallet. Men periodvis är det mycket hårigt i sofforna... när hundarna fäller.... Så jag tror inte jag bidrar med det mesta skräpet genom att inte byta om.
 
Sv: Ridbyxor hemma

ah, själv har jag två innekatter För tillfället låter det *floff floff* för varje steg de tar pga hårfällning
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag älskar mina ridkläder, så jag går glatt runt i dem hemma :)
Har både hundar o katter, städar ofta o ingen har klagat på att detär skitigt.
 
Sv: Ridbyxor hemma

*kl

Ni som har så sköna ridbyxor att ni gärna går omkring i dom även hemma, vad har ni då för ridbyxor? :)
Mina ridbyxor åker av direkt, fast det gör å andra sidan jeans också, hasar mest omkring i mjukisbyxor hemma.
 
Sv: Ridbyxor hemma

kl

Jag brukar alltid ta av mig ridbyxorna och det översta tröjlagret (alltså om jag har två på mig, så tar jag av den som har haft hästkontakt) direkt när jag kommer hem, och lägga in dem i min "häst-garderob" i hallen. Brukar oftast duscha direkt när jag kommit hem, annars så går jag i underkläderna (eller understället på vintern) medan jag gör mat och äter (o sen duscha). När jag bodde med min mamma så fick jag inte sitta i möblerna med hästkläder om de inte var nytvättade, gissar att det sitter kvar en del. :p
 
Sv: Ridbyxor hemma

Nu byter jag i och för sig om i stallet, men innan så bytte jag om direkt jag kom hem. Så gjorde jag t.o.m när jag hade stallet på gården.

Vill inte ha hästhår, hö och spån hemma och speciellt inte i möblerna. Var sak har sin plats tycker jag;)
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag går runt i ridbyxorna hemma om jag inte duschar dirket.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag har alla mina stallkläder i stallet, och byter om där. Min sambo är nämligen jätteallergisk. Hade han inte varit det så hade jag nog förmodligen bytt om hemma, men aldrig att jag skulle gå runt i stallkläder inne i flera timmar, tycker det känns rätt ofräscht :p
 
Sv: Ridbyxor hemma

KL.
När jag kommer in för kvällen tar jag av mig ridkläderna, hoppar i duschen, drar på mig något bekvämt (varför inte pyjamasen?) och sätter mig i ett myshörn och läser.

Byter från jobbkläder (egentligen transportkläder mellan hemmet och jobbet) till stallkläder direkt jag kommer hem på eftermiddagen.

Bor själv på landet med fem katter och två hundar - och så mina sexton hästar förstås.
Är väldigt lite inne i stugan, oavsett årstid.

Nu när det när någorlunda varmt, sitter jag ofta ute på verandan och äter frukost med eller utan täckjacka. Det är inte mycket som slår att sitta ute på verandan och titta på hästarna och lyssna på fåglarna medan man äter frukost och dricker te. Hundarna kring benen eller på gården (Roy tjudrad eftersom den rackarn älskar att rymma och ogillar att komma på kommando; Roger lös för han smiter inte). En spinnande katt i knät.
 
Sv: Ridbyxor hemma

jag brukar gå runt i ridbyxor hela dagarna :love: mycket bekvämare än mjukis byxor och man är redo för att springa ut i stallet direkt :D(har stallet hemma) duschar inte heller efter varje gång jag mockat/ ridit. i så fall skulle min hud vara ännu mer snustorr och håret allt för slitet(vattnet är för hårt för min hud :/) tyvärr.
jag känner själv inte hästlukten från ridkläderna(använder ridbyxor ca 2 gånger innan jag tvättar dem, piké tröjor tvättas efter varje gång) luktar de så är det direkt in i maskinen med dem men har man bara mockat i dem så är de som nya ju ^_~.

bor på landet och har stallet hemma, har både hund och katt som hårar ner inne dessutom.
tycker inte om mjukis byxor, ridbyxor är såå mycket bekvämare :D
 
Sv: Ridbyxor hemma

jag byter alltid om när jag kommer hem även om jag har civilkläder.. jag hatar att ha annat än pyjamasbyxor på mig hemma :P
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag skulle aldrig ha ridbyxor inne!

Jag som bor på gård och är i stallet hela dagarna, jag går rakt upp och byter om t.o.m. när jag går in för att äta lunch. Det är samma sak med snickarbyxorna och hundpromenadbyxorna. De åker av direkt. På vintern är det ju praktiskt när man kan dumpa dom i farstun o knata runt i långkallingarna. På somamren är det ombyte som gäller.

Jag vet inte varför jag tycker det känns äckligt egentligen? Jag reagerar inte när stallkompipsarna kommer med in o käkar lunch o de sitter i ridbyxorna. Det är bara jag själv, kanske hänger ihop med att jag Alltid sitter med fötterna i knät?

Jag har oxå separat garderob för ridkläderna, skiljer ridytterkläderna från de vanliga i farstun oxå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 165
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 119
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp