Ridbyxor hemma

Sv: Ridbyxor hemma

Brukar själv oftast byta om, men ibland blir det för mycket byten. På morgonen från pyjamas till arbetskläder. Sedan civila kläder när man kommer hem. Stallkläder om ett tag. Ev myskläder när man kommer och till sist pyjamas igen.


Bor ensam med två innekatter
 
Sv: Ridbyxor hemma

Hemma hos mor är rid/stallkläder som är använda i stallet, totalförbjudna. Jag har dem i ett skåp i sadelkammaren, och byter alltså till/från civila kläder när jag kommer dit och innan jag åker hem.

I slutet av juli flyttar jag dock till eget, och kommer då att bo ensam med mina tre tamråttor. Jag kommer nog att försöka att hålla på att håriga/skitiga stallkläder åker av när jag kommer hem, för att slippa ha hästhår precis överallt, men vi får väl se hur det går med det. Jag ska ju trots allt köpa mig en dammsugare, och har ingen soffa (iaf till att börja med) :angel:
 
Sv: Ridbyxor hemma

Är de smutsiga åker de av direkt, men annars händer det att de sitter kvar på. Har eget stall på gården så det är lite skillnad mot när vi bodde i lägenhet och var i stallet en gång om dagen, då bytte jag alltid om så fort jag kom hem. Men om jag inte ska ut snart igen byter jag oftast om ändå eftersom det är skönare och känns fräschare med andra kläder.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag byter om från ridkläder till gose-kläder i stallet, gose-kläderna kan oxå vara lite hästiga men det är inget problem hemma hos oss :)
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag i princip bor i mina ridkläder, vilket märktes lite extra tydligt igår när sambon drabbades av hjärtstillestånd över att jag hade slängt på mig en skjorta och jeans :grin:
 
Sv: Ridbyxor hemma

Då traskar jag glatt omkring i mina ridbyxor tills jag kommer in i duschen. Jag har ju stallet hemma så det blir många vändor in och ut.
 
Sv: Ridbyxor hemma

kl

Byter om direkt. Både jag och sambon är hästiga av oss så hade vi haft ridkläder hemma så hade det väl inom kort sett ut som ett stall. Haha.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Byter i stallet om jag mot förmodan har stallkäder hem, byter o duschar jag hemma. Jag bor i hyresrätt och vill försöka hålla den så "hästfri" som möjligt, så det inte blir väsen om/när jag flyttar. Och är jag hemma hos mor o far som bor granne med stallet - till 1 augusti, vill jag heller inte ha hästigt på mig, då de inte delar mitt intresse.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag har egen gård och rider sällan i ridbyxor. Gör jag det brukar de åka av ganska snart efter att jag har kommit in i huset, tycker inte det är jättebekvämtt at gå runt i dem :)

Oftast rider jag i jeans, och övriga "stallkläder" är i stort sett mina vanliga kläder. Jag har hästarna på lösdrift och är ute hos dem många gånger varje dag. Åker vi bort, till stan osv så byter jag givetvis till rena, hästfria kläder. Oftast. :angel:
 
Sv: Ridbyxor hemma

Stall och hönshus på gården så ridbyxorna är mina "civila" kläder här hemma. Eländigt egentligen eftersom det borde bli mindre städning med andra kläder men å andra sidan är jag nästan aldrig i vardagsrummet så sofforna råkar sällan ut för mina ridbyxor. Dessutom har vi tre barn så jag misstänker att mina kläder inte är det största bidraget till städbehov.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Dusch direkt när jag kommer hem INNAN jag gör något annat. O sedan åker mysbyxor på eller nattlinnet. Går jag o lägger mig utan att ha duschat så fryser jag o känner mig skitig.
 
Sv: Ridbyxor hemma

tja, eftersom jag bor på gården så blir det ofta hästkläder hemma. Jag är lite Dr Jekyll och Mr Hyde. På morgonen kan den som är tidigt uppe få se mig i pyjamasbyxor (VÄL urtvättade, randiga), gummistövlar, någon form av jacka och stickad mössa ledande hästar ut i hagen. Därefter i klänning, kjol eller liknande, pumps, stylad i håret o s v när jag kör till jobb. Sedan sker samma förändring på kvällen tillbaka, dock inte pyjamasbyxorna vid stallarbete eller vid ridning. Så här är två lägen.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Hmmm.... Måste erkänna att jag har stall/gårdskläderna på mig hela tiden när jag är inne.... Bor alltså på gård och har stallet hemma.... Byter inte om varje gång jag går in ... eftersom jag förmodligen skall ut efter en stund igen och göra något av allt av det som finna att göra på en gård.. Ridbyxor äger jag inte utan rider i de kläder jag har när jag är hemma... Jeans eller gamla avlagda jaktbyxor brukar vara standard..

Bottenvåningen hemma består av kök, matsal, vardagsrum/tv-rum, och så vårt sovrum... Vi har gott om hundar och de har full tillgång till bottenvåningen utom vårt sovrum.... Så om jag går in och sätter mig i soffan med "stallkläderna" så spelar inte det så stor roll eftersom soffan delas med hundarna med allt vad det innebär.

Övervåningen består av ett finare tv-rum, två sovrum, arbetsrum och förrådsutrymmen... Övervåningen är hundfri, och det är också där vi håller till om vi har gäster med lite "finare" kläder... således är också övervåningen fri från "stallkläder"...
 
Sv: Ridbyxor hemma

KL

Jag bor i mina hästkläder! Tycker f.ö. inte att det gör någon skillnad på städningen i hemmet.. Värre att ha hund eller katt. Eller barn : P
 
Sv: Ridbyxor hemma

tror mina två katter hårar ner betydligt mer än mina ridbyxor som bara kommit i kontakt med sadeln ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 165
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 119
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp