Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ni som har eran häst/hästar inackorderad, hur långt har ni till stallet? Kilometer/mil? Och hur långt kan ni tänka er att åka? Har...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 144
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Jag har alltid haft eget stall och skött det som jag har velat. Jag har alltid haft mina hästar ute så länge som möjligt, gärna till...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
25 573
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Ja kan jag sätta en hyra på 0 kr ink moms? Jag har en liten lösdrift lämplig för två hästar. Jag använder den inte men nu vill min...
2
Svar
31
· Visningar
5 137
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Har ryttaren något som helst ansvar att se till så att hästen inte sparkar en hund vars ouppfostrad ägare inte har sett till att koppla...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Vi är markägare och på vår mark löper en gammal traktorväg upp till en stuga, det finns ett servitut på att stugägaren får använda vägen...
Svar
16
· Visningar
8 426
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har tänkt att kolla på en sällskapshäst till min häst, det är ett 6 årigt varmblodssto, dock har hon inte pass. Vet någon hur man går...
Svar
12
· Visningar
1 204
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Har ridit en häst i dryga halvåret nu. Inte vilken häst som helst, utan världens vackraste, peppigaste och mest mångsidiga bästa vän. En...
Svar
18
· Visningar
3 520
Senast: Lyrisk
·
Anläggning Jag undrar hur ert drömstall ser ut, eller rättare sagt hela anläggningen! Hur stor vill du att boxen ska vara? Med galler, hög...
Svar
6
· Visningar
1 932
Hästmänniskan Undrar om det är någon här inne som har stelopererat ländryggen? Vill gärna veta lite hur det har gått efter och hur länge ni har fått...
Svar
6
· Visningar
2 203
Senast: MoQ
·
Anläggning Vi ska måla om i vårat stall nu i sommar och sitter och funderar på vilken färg vi ska använda. Snabbtorkande och relativt luktfri ska...
Svar
1
· Visningar
1 530
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Så var det då den tiden på året igen och dags att åter bli av med lite hår på skallen när man sliter sitt hår. Varför skall det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 754
Senast: Asa_S
·
Ekonomi & Juridik Inför årets vallskörd och foderförsäljning vill jag bara upplysa om vikten av att ta betalt i förskott eller ta kreditupplysning och...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 103
Hästmänniskan Vet inte riktigt var denna tråd hör hemma men prövar här. Jag letar efter en app som man kan använda för att hitta ryttare ifall de...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Opra
·
Ekonomi & Juridik Kan man ha en formulering i sitt uppstallningsavtal som säger att stallägaren har rätt att ta bort hästen om betalning inte skett inom x...
2
Svar
32
· Visningar
4 686
Senast: Listan
·
Ekonomi & Juridik Bara en hypotetisk fråga som dök upp i huvudet :-) Vid försäljning av tex en häst så har jag som säljare ingen rätt att villkora...
Svar
7
· Visningar
1 334
Anläggning Jag har letat med ljus och lykta efter fullservicestall som uppfyller mina krav, men utan att lyckas. Därför har jag börjat fundera på...
2
Svar
20
· Visningar
3 241
Senast: CK
·
Hästmänniskan Jag har en häst med sadeltvång, som jag ska sälja. Om jag skriver in det klart och tydligt i kontraktet, kan de väl inte reklamera...
Svar
14
· Visningar
3 374
Senast: Zizzi
·
Gnägg Vad tycker ni om namnet och loggan? En gunghäst...? Juryns motivering till det vinnande förslaget: ”Namnet är bra på flera sätt: dels...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Nu är det så att i morgon så avlivar jag min ena gamla nordsvensk ( se hästen på avataren). Jag är förstås ledsen och känner mig helt...
Svar
14
· Visningar
2 904
Senast: tolksele
·
Gnägg Eller finns det fler där ute? Kanske det är bilister, cyklister, publik eller t.o.m ridlärare som får sig? Jag antar väl att jag är en...
Svar
10
· Visningar
1 836
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur