Sv: Varning för foderköpare!
Svarar flera.
Ja, den som hämtade fodret bor på gården som köpte fodret och är ganska väl kända i bygden. Därför fanns heller inget tvivel om VEM det var, och jag kan tänka mig att legitimationsfrågan liksom aldrig var intressant - tyvärr. Mina grannar är ganska gamla och, är enormt godtrogna med människor de känner och är därför för den här typen av personer "lätta att lura". Det anser jag inte på något vis rättfärdigar stölden. Även om man som vissa antyder säkert kan tycka att mina grannar inte varit tillräckligt noga - men det är ju precis därför jag tycker det är viktigt att ta upp frågan!
Fakturan bestreds aldrig trots 4 påminnelser. Först när inkasso kontaktades så bestreds den. Det finns telefonsamtal enligt mina grannar där vederbörande har sagt att de ska betala, men de antar jag skulle förnekas - eftersom de nu hävdar att det inte stämmer.
Det finns ett riktigt kvitto med slarvigt undertecknad leveransacceptans - av personen som bor på gården som köpt fodret. Dock har denne bara till 75% skrivit sitt alldeles korrekta folkbokförda namn, vilket säkert var medvetet - men väldigt svårt att uppfatta. Jag undrar hur många här som skulle uppfatta om någon de känner igen genom ansiktet och känner till deras namn skriver något slarvigt på en leveransacceptans och byter ut några bokstäver i signaturen? Säkert inte speciellt många. Så legitimationskravet är högst relevant. Gärna foto på det också.
Men det blir omständligt att göra affärer om man ska säkra upp sig till hög grad. Tyvärr. Därför är det bättre med förskottsbetalt.