Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har ett stall (ej verksamhet) där en vän nu stallat upp sin häst. Ägaren kommer att åka utomlands 2 månader och jag kommer sköta allt...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: Buck
·
Gnägg Har funderat på hur jag ska kunna hålla hästarnas vatten i en bättre temperatur den här vintern utan att bheöva byta vatten flera gånger...
2
Svar
30
· Visningar
15 906
Senast: Zahlo
·
Hästmänniskan Har kikat runt lite här på Buke och är SÅ avis på er som lyckats få era killar/män att börja rida! Jag har försökt få min kille att bli...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 900
Senast: pemattias
·
Anläggning Hur dumt är det av mig att hyra ut en box till barnfamilj utan tidigare hästerfarenhet och barn i 5-9 års åldern? Där barnen endast...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet ej om jag lägger frågan på rätt ställe, men. Får man ha en häst ensam i ett stall om den ser andra hästar som står i närheten dagtid?
Svar
6
· Visningar
5 989
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Vilket är egentligen det mest miljövänliga stallströt? Både när det kommer till användandet av naturresurser och tillverkning av ströt :)
Svar
11
· Visningar
1 268
Gnägg Tittar ni på Stjärnhoppningen som går på Barnkanalen? Jag har sett de tre första avsnitten (finns även på Svt Play). Jag måste säga...
2
Svar
27
· Visningar
3 959
Senast: lisa412
·
Ekonomi & Juridik Jag har en 15årig islandshäst på foder just nu, har haft henne i 3 år men äger henne som sagt inte. Jag vill köpa henne såfort jag har...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 087
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Ska till och avmaska stallets hästar och tänkte först ta träckprov. Hur lång tid tar det innan man får svar på träckprov? Och sen när...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Madick
·
Ekonomi & Juridik Man läser ofta om att marknaden för att sälja hästar är dålig fler och fler lägger ned sin avelsverksamhet etc. Det skulle vara...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 588
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan jag har två alternativ på stallplatser, vilken skulle ni valt. den första stallplatsen ligger ca 5 mil från vart jag bor. jätte...
Svar
17
· Visningar
1 558
Senast: bettysmatte
·
Gnägg Hej, är det någon som fått ngt riktigt bra / fint i julklapp av hästägare/ medis/ stallägare ? Eller kanske gett???
Svar
8
· Visningar
1 378
Senast: nejlica
·
Hästmänniskan Hej! Nu har vi hittat en super snygg kille till min dotter som vi skall köpa :) Vi har 13 platser i stallet, varav alla är upptagna för...
Svar
3
· Visningar
2 031
Senast: Shaggy
·
Gnägg Tio år gammal var jag, när jag författade detta brev. Jag hade haft Sofia som foderhäst i ett år, och det lutade mot att lämna tillbaka...
2
Svar
38
· Visningar
4 785
Senast: LindgrenV
·
Hästmänniskan Om jag har förstått det hela rätt så har det varit lite turer fram och tillbaka när det gäller lag för ensamma djur, tänker så klart...
Svar
13
· Visningar
1 740
Senast: ponniplutt
·
Gnägg På begäran så kommer här bilder på Flingans alla bebisar. :) Först ut kom Buttercup aka "Tingeling". Hon är också den allra minsta...
Svar
18
· Visningar
1 916
Senast: tesora
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min första häst och skulle gärna emotta tips och råd från er som själva sålt häst :) Varför är så många emot att lämna ut...
2
Svar
20
· Visningar
4 926
Senast: Silkisif
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra om någon har svar på min fråga. Har letat runt utan att hitta något. Förutsättningarna är: En boxplats hyrs ut...
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: bexx
·
Anläggning Till sommaren ska jag och sambon flytta hem till hans föräldragård och jag ska ta med mina hästar. Till problemet, idag finns det inga...
Svar
7
· Visningar
2 180
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny här inne, så om tråden ligger fel så får ni ursäkta eller om nån admin kan flytta den rätt? :) Jag håller på och...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår