Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hej, är det någon som fått ngt riktigt bra / fint i julklapp av hästägare/ medis/ stallägare ? Eller kanske gett???
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: nejlica
·
Hästmänniskan Hej! Nu har vi hittat en super snygg kille till min dotter som vi skall köpa :) Vi har 13 platser i stallet, varav alla är upptagna för...
Svar
3
· Visningar
2 029
Senast: Shaggy
·
Gnägg Tio år gammal var jag, när jag författade detta brev. Jag hade haft Sofia som foderhäst i ett år, och det lutade mot att lämna tillbaka...
2
Svar
38
· Visningar
4 785
Senast: LindgrenV
·
Hästmänniskan Om jag har förstått det hela rätt så har det varit lite turer fram och tillbaka när det gäller lag för ensamma djur, tänker så klart...
Svar
13
· Visningar
1 737
Senast: ponniplutt
·
Gnägg På begäran så kommer här bilder på Flingans alla bebisar. :) Först ut kom Buttercup aka "Tingeling". Hon är också den allra minsta...
Svar
18
· Visningar
1 915
Senast: tesora
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min första häst och skulle gärna emotta tips och råd från er som själva sålt häst :) Varför är så många emot att lämna ut...
2
Svar
20
· Visningar
4 922
Senast: Silkisif
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra om någon har svar på min fråga. Har letat runt utan att hitta något. Förutsättningarna är: En boxplats hyrs ut...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: bexx
·
Anläggning Till sommaren ska jag och sambon flytta hem till hans föräldragård och jag ska ta med mina hästar. Till problemet, idag finns det inga...
Svar
7
· Visningar
2 180
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny här inne, så om tråden ligger fel så får ni ursäkta eller om nån admin kan flytta den rätt? :) Jag håller på och...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: Billy
·
Gnägg Hej allihopa! Jag har inte varit aktiv här på länge, egentligen inte sen jag sålde min travarmärr. Har inte hållit på ngt speciellt med...
2
Svar
25
· Visningar
2 908
Senast: Zakuro
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag då samma försäkring hos annat bolag kostar halva priset per år. Läser jag på försäkringarna så...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: kryddelydd
·
Gnägg Hej! Jag är en ponnymorsa som börjat längta efter en egen kuse att sitta på. Jag har inte ridit på mååånga år men vi har haft ponnier i...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Svarta
·
Hästmänniskan Vi har hittat en ponny som dottern tycker mycket om, problemet är att vi har fastnat för en ponny som bara ska lånas ut. Jag känner mig...
Svar
7
· Visningar
1 837
Senast: Texaz
·
Anläggning De flesta ridanläggningar med ridhus och ridbanor verkar ju bedrivas med tillhörande ridskoleverksamhet. Men finns det några övriga...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 029
Ekonomi & Juridik Jag visste inte alls vart jag skulle lägga detta inlägg så provar här. Det är såhär att jag och sambon skall köpa en hästgård med...
2
Svar
21
· Visningar
3 322
Anläggning Fråga om hyreskontrakt igen.... Kan man i ett hyreskontrakt sätta minimi längden på hyresavtalet? Förklaring: Jag har varit med...
Svar
17
· Visningar
2 136
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Kortar ner historien lite för att ni ska orka läsa. Men har en häst vi tror gått omkull i hagen i höstas. Hade en vet ute o hästen...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
10 356
Senast: bettysmatte
·
Hästmänniskan Hej! Jag funderade, är det möjligt att sommarjobba på en veterinärklinik utan att ha någon utbildning i ämnet? Jag har sysslat med...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lite frågor till er som har och hyr ut platser i mindre stall ( 3- 6 st ca) Även ni som har häst inhyrd får gärna svara...
Svar
18
· Visningar
2 655
Senast: Rouise
·
Hästmänniskan Jag kommer nu efter årsskiftet att börja leta jobb i Sverige (ni behöver inte påminna mig om att det kan vara svårt, med dagens ekonomi...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka