Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har tappat bort min holländares holländska pass. Vad gör jag? Finns det alternativ? Många tack på förhand.
Svar
2
· Visningar
683
Senast: No1
·
Gnägg Här skapar jag en sida för er som vill visa/berätta om era häst/hästar som ni har räddat och erat arbete med hästen. Ser gjärna före...
Svar
8
· Visningar
2 464
Hästmänniskan Känner att jag måste få lite input i något som jag upptäckt idag. Ett stall i byn där jag bor har släppt fyra av sina hästar på bete i...
Svar
17
· Visningar
4 087
Senast: Cornelia
·
Ekonomi & Juridik Från och med 1 juli i år ändras Arbetsmiljölagen så att sanktionsavgifter upp till en miljon kronor kan delas ut oavsett om lagen...
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: Bowman
·
Gnägg Hej alla bukare! Under en lång tid har min pappa och jag pratat om att skaffa häst. Ett stort steg i mitt liv men nu är det liksom...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Av ren nyfikenhet, hur gör de på er ridskola när de har en viktgräns på hästar/ponnier? Låt säga att det är 90 kg som maxvikt på en...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 016
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Jag har plöjt igenom massor av medryttartrådar men väljer att posta en egen ändå.. Jag har blivit erbjuden att bli medryttare på en...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 597
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag är på jakt efter en bra kamera och ett bra objektiv till både rörelsebilder, porträtt och liknande. Har hört att Canon's eos...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Vingra
·
Gnägg Hej! Jag driver en hästblogg. Enligt mig själv skriver jag rätt bra, men idéerna om vad jag ska skriva tar rätt fort slut. Vad tycker ni...
Svar
8
· Visningar
3 339
Senast: purity_666
·
Gnägg Har det hänt nått med horse1 hemsida? Kommer inte in :(
Svar
4
· Visningar
793
Senast: kattan1974
·
Anläggning Jag har inget gjutet golv i min lösdrift, utan hästarna står direkt på marken. Det är ett lager sten överst, sedan matjord. Nu...
Svar
18
· Visningar
7 709
Senast: Elin_B
·
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 681
Hästmänniskan Hej på er! Jag lever med överrörliga leder som gör att jag inte kan rida längre. Mina höftleder trivs inte med att sitta på en häst. Har...
Svar
7
· Visningar
1 449
Gnägg Nu är det två veckor sedan min bästa vän fick somna in. Några av er kanske har följt vår kamp med hennes ben och hovar, tillslut så blev...
Svar
6
· Visningar
975
Gnägg avtryck efter Lewa
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Lill76
·
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Lill76
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Masse
·
Anläggning Det här har kommit upp som diskussion ett flertal gånger bland mig och hästfolk jag umgås med. Större anläggningar är inte intressant i...
Svar
19
· Visningar
1 956
Hästmänniskan Ska börja ta privatlektioner till höstterminen är det tänkt,men hur ofta/sällan rider ni privatlektioner? Jag hade helst velat rida en...
2
Svar
27
· Visningar
3 280
Senast: akleja
·
Gnägg Någon här som gör det och vet om det fungerar, liksom rent praktiskt, tidsmässigt, orkar man och får man ut något av det? Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 924
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar