Jag hade gett någonstans mellan 25 och 35 000.
Stammen är okej, men den är väldigt liten och de flesta tycks ha växt klart i den åldern, plus minus ett par centimeter (ja det finns undantag men de är inte vanliga) dock inte sagt att den är sämre hopphäst för det. Kräver bara en mindre ryttare för att det ska bli harmoniskt.
De flesta treåringar är väldigt snälla under inridning och hantering, det är först när man börjar ställa krav i fyraårsåldern som buset kommer och då kan de vara allt från lite småbusiga till överjävliga så det säger inte så mycket om hästen i fråga när den bara är tre år gammal.
Min QE-avkomma var plättlätt att rida in, utbilda till 3-årstestet osv. (betalade 40000 för honom) Vintern då han fyllde fyra började han med sina rodeo-uppvisningar och jag flög av så många gånger att jag tappat räkningen under hela det året. Tro mig, jag hade inte fått en spänn för honom under denna period, för ingen spekulant hade hunnit sitta kvar tillräckligt länge för att bilda sig en uppfattning...
Men envis som synden så lyckades vi ta oss förbi detta.
Som 5-åring visade han mer intresse för dressyren än hoppningen så därför sålde jag honom till en dressyrryttare.